لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب در هندیجان

خورنا : حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورا و فرهنگ عمومی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه می‌توان این مسئله را بین جوانان نهادینه و درونی کرد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: باید در این زمینه گام‌های متعالی و ارزشمندی برداشته شود.
خطیب جمعه هندیجان با اشاره به اینکه پشتیبانی معنوی و مادی مسئله حجاب و عفاف می‌تواند در توجه قشر جوان به این امر تأثیر بسزایی داشته باشد خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای برنامه‌هایی در این راستا چون برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، تشویق دانش‌آموزان به حجاب برتر، برپایی کارگاه‌های شعر و ادب ویژه حجاب و فرهنگی اسلامی و … از برنامه‌های مؤثر و قابل توجه‌ای است که مسئولان باید با تأمل و ژرف‌نگری به آن بیندیشند.
بهبهانی‌پور اضافه کرد: برخورد آگاهانه مسئولان در مواردی که تخلف صورت می‌گیرد بسیار امری مهم است.
وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم از سرشت و فطرتی پاک برخوردارند و باید تنها توسط مسئولانی آگاه هدایت شوند گفت: تدوین احکام الهی برای نجات جامعه تدارک دیده شده و ما باید به احکام اسلام گردن نهاده و مفاسد و خطراتی که جامعه بشر را تهدید می‌کند را دور کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان ادامه داد: مسأله حجاب در تمام سطوح و ابعاد زندگی باید رعایت شود و ما باید عفت عمومی را در سطح ریز و درشت جامعه پی‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه ارزش‌های فرهنگی باید از بطن خانواده و در مرحله بعدی در مدارس درونی شوند گفت: حجاب در مقابل شهوات نفسانی و احساس سرکش انسان قد علم می‌کند و او را از پلیدی‌ها دفع می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: مدیران و کادر آموزشی باید اهمیت این مسئولیت را درک کنند و انتقال دهنده این فرهنگ به فرزندان باشند.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس این شهرستان همزمان با مدارس سراسر کشور گفت: امروز مسئولیت مربیان و مدیران آموزشی در مدارس بسیار سخت‌تر از گذشته است.
بهبهانی‌پور تصریح کرد: جوان امروز با بهره‌مندی از فضای باز اینترنت و اطلاعات می‌تواند به آسانی مغلوب فرهنگ بیگانه شود و این وظیفه مدارس و مربیان آموزشی است که با تعامل و ایجاد رابطه صمیمی با دانش‌آموران آنها را نظارت کنند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها نیز با نفوذ و ایجاد ارتباط مؤثر با فرزندان باید مشکلات و شبهات فکری آنها را رفع کنند و از این طریف راه انحراف فکری فرزندان را مسدود کنند.
خطیب جمعه هندیجان در پایان اظهار داشت: همه با هم با پیروی از راه و منش ائمه بزرگوار روز به روز به سیره و روش معصومین نزدیک‌تر شده و راه روشنی را برای مسیر آینده فرزندان‌مان رقم بزنیم.