ظرفیت باربری اسکله‌های بندرامام تا ۱۰۰ هزار تن افزایش یافت

خورنا: معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولید ملی، ظرفیت باربری اسکله‌های بندرامام ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، «مسعود قاسمیان» اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها به ویژه کشتی‌هایی با تناژ بالا در اسکله‌های مجتمع بندری، تعداد ۱۰۶ بولارد ۴۰ggg با ظرفیت کششی ۱۵۰ تنی ساخته و نصب شد.

وی افزود: به همین منظور در اسکله‌های ۱۶ تا ۳۰ ، تعداد ۱۸۲ فندر تک سلولی suc1450 ساخته و نصب خواهد شد که توان و ایمنی پهلوگیری اسکله‌ها به دلیل شکل سامانه فندری افزایش می‌یابد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه نصب بولاردها و فندرها ظرفیت اسکله‌ها را به منظور پذیرش شناورهای با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن بالا برده است، تصریح کرد: با توجه به نصب بولارد نوع ۴۰ggg ظرفیت نیروی مهار کشتی از ۳۰ تن به ۱۵۰ تن افزایش یافت تا توان و ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها پنج برابر افزایش یابد و از بروز حادثه و خسارت احتمالی به کشتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام جزئیات پروژه با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولید ملی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تهیه و نصب شده است.