تعطیلی‌ها در استان خوزستان مطابق با قانون است

خورنا: معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری خوزستان گفت: تعطیلی‌های رسمی و غیر رسمی در استان خوزستان مطابق با قانون است.

بهروز حسینی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: تعطیلی‌های رسمی پنجشنبه‌ها و غیر رسمی که با توجه به شرایط خاص در استان خوزستان اعلام می‌شود، با قانون سنخیت داشته و در بسیاری از کشورهای دنیا نیز این تعطیلات وجود دارد.

وی افزود: نیروی انسانی شاغل در ارگان‌های اجرایی دولتی بعد از ۴۸ ساعت کار در هفته نیاز به تعطیلات دو روز آخر هفته داشته و دولت با برنامه ریزی مشخص پنجشنبه‌ها را تعطیل اعلام کرده است.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: با تقسیم ساعات کاری روز پنجشنبه در بین دیگر روزهای هفته تعطیلات در این روز برای افراد شاغل در ارگان‌ها و نهادهای اجرایی دولتی فراهم شده است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: از طرفی دیگر ۲۳ درصد از نیروهای انسانی که همچنان برای تعطیلی روزهای پنجشنبه تعیین تکلیف نشده و در واقع امکان تعطیلی این روز برای آنان مهیا نشده بود با جا به جایی ساعات کاری در روز پنجشنبه مانند دیگر ارگان‌های اجرایی تعطیل شدند.

حسینی‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تاثیر تعطیلات بر روند افزایش و یا کاهش تولیدات بخش اقتصادی استان خوزستان گفت: در حال حاضر اقتصاد به سمت خصوص شدن حرکت کرده است.

وی افزود: این روند انتقال قدرت اقتصادی از بخش دولتی به بخش خصوص و تابعیت بخش‌های فوق از برنامه‌های دولتی با تغییراتی همراه بوده و برنامه تعطیلات این گروه‌های اقتصادی از بخش دولتی تابعیت نمی‌کند.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: بخش‌های خصوصی با شیفت بندی نیروی کاری خود و تقسیم ساعات کاری در روزهای هفته برنامه ریزی خاصی را برای تعطیلی نیروهای انسانی خود ترتیب داده‌اند.

وی عنوان کرد: نیروهای سازمانی در بخش‌های خدماتی و اداری دولت مانند بانک‌ها با شناسایی نیازمندی شهروندان همچنان فعال بوده و در عمل بخش‌های دولتی در روزهای پنجشنبه یا دیگر روزهای تعطیل در موارد خاص به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حسینی‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تعطیلی ارگان‌ها و مدارس خوزستان در روزهای گرد و خاکی منطقه بیان کرد: در وهله نخست سلامت همه شهروندان به خصوص قشر آسیب پذیر مانند سالمندان و کودکان برای دولت حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: با اجازه قانون برای تعطیلی روزهای خاصی که با گرد و غبار همرا بوده استانداری خوزستان مانند همه نقاط کشور و جهان با توجه به موارد بهداشتی و سلامتی شهروندان چنین روزهایی را تعطیل اعلام می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *