سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:

آماده سازی ۳۵ بیمارستان خوزستان برای بیماران کرونایی در فصل پاییز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده سازی ۳۵ بیمارستان خوزستان برای بستری بیماران کرونایی در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش خورنا دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با بیان این خبر اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ تخت عادی و ۳۵۰ تخت ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان برای فصل پاییز آماده شده است و هیچ کمبودی از نظر تجهیزات و تدارکات لازم برای این فصل وجود ندارد.

وی وضعیت اهواز را در حال حاضر نارنجی عنوان کرد و گفت: اکنون ۱۰۸ بیمار در بیمارستان رازی اهواز بستری بوده که ۴۷ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: ظرفیت تخت‌های ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی تقریبا تکمیل شده است اما تخت‌های عادی این بیمارستان در مجموع ظرفیت پذیرش ۱۵۰ بیمار را دارند که اکنون حدود یک‌سوم ظرفیت تخت‌های عادی اشغال است.

ابول نژادیان افزود: البته هر زمانی ظرفیت این بیمارستان تکمیل شود، از بیمارستان دوم برای ارائه خدمات استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه روند مرگ و میر کرونا در خوزستان تقریبا ثابت بوده است اظهار کرد: اگر مردم رعایت نکنند ممکن است خوزستان به وضعیت قرمز دربیاید و زمان این تغییر وضعیت، قابل پیش‌بینی نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان ضمن اشاره به کاهش استفاده از ماسک به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرهای خوزستان گفت: از مردم می‌خواهیم در اجتماعات شرکت نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.