آیا طلسم ۱۳ ساله سیفون کانال آبیاری اراضی کشاورزی جوبجی رامهرمز شکسته می شود ؟

نماینده رامهرمز و رامشیر با ابراز گلایه از طولانی شدن روند احداث کانال آب اراضی کشاورزی جوبجی به دلیل روند کُند کاوش‌ها در این منطقه و صدمات مالی بسیار به مردم خواستار تسریع در انجام پروژه و حل مشکلات بین سازمانی شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا رامهرمز با حضور ایزدجو مدیر عامل آب و برق خوزستان، امیری زاده رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان، موسوی مدیر کل میراث فرهنگی استان ،شیرازی رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور ،ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز ،آرش قنبری فرماندار و مسولین شهرستانی جلسه مشکلات سیفون کانال کشاورزی جوبجی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده رامهرمز و رامشیر با ابراز گلایه از طولانی شدن روند احداث کانال آب اراضی کشاورزی جوبجی به دلیل روند کُند کاوش‌ها در این منطقه و صدمات مالی بسیار به مردم خواستار تسریع در انجام پروژه و حل مشکلات بین سازمانی شد.

ابراهیم متینیان با اشاره به جلسات فشرده  با مسئولین وزارت میراث فرهنگی و دعوت مجدد از آنها برای تکمیل کاوش در سایت باستانی جوبجی افزود با رایزنی هایی که شکل گرفت قرار شد پژوهشگران این وزارت خانه پس از حل کردن مشکلات مالی ظرف ۲ ماه کاری عملیات کاوش و مراحل تحقیقات خود را در مسیر انتقال آب به اتمام برسانند و نتایج آن را برای وزارتخانه مطبوع ارسال کنند و پس از تایید نهایی ،ادامه احداث کانال در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گیرد

در ادامه جلسه موسوی مدیر کل میراث فرهنگی با ابراز تأسف از طولانی شدن روند کاوش  به محوطه  بسیار غنی تاریخی جوبجی اشاره کرده و از مسئولین سازمان  آب و برق خوزستان خواستار مساعدت مالی برای تکمیل مراحل کاوش شد.

فرهاد ایزدجو مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در این جلسه ضمن امیدواری از پیگیری های نماینده رامهرمز و رامشیر عنوان کرد: دست این سازمان برای مساعدت مالی به سازمان میراث ‌فرهنگی استان خوزستان باز و از همه ی ظرفیت ها برای اتمام این کانال که نقطه عطفی در توسعه رامهرمز است استفاده خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی رامهرمز افزود:چنانچه طرح کانال آب منطقه جوبجی تکمیل شود ضمن آبیاری ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی ، بیش از ۳۰ هزار تن گندم به ظرفیت تولید گندم استان افزوده خواهد شد و این سبب رونق و شکوفایی اقتصاد رامهرمز می شود.

پس از پایان جلسه مسئولین استانی با بازدید میدانی از سیفون کشاورزی و سایت تاریخی جوبجی ضمن شنیدن درد دل های کشاورزان آن منطقه از نزدیک با مشکلات این طرح آشنا شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *