استاندار خوزستان خبر داد:

طراحی یک شبکه مخابراتی مستقل برای مواقع بحرانی در خوزستان

استاندار خوزستان از طراحی یک شبکه مخابراتی مستقل برای مواقع بحرانی در استان خبر داد و تصریح کرد: قرار است این طرح در کمیته‌ای بررسی و در صورت تصویب اجرایی شود تا در مواقع بحران بتوانیم مجهزتر و ‌هوشمند تر و نیز با برنامه ریزی بهتر عمل کرده و آسیب پذیری کمتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه ۲۲ شهریور ۹۹ در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند بازسازی منازل مناطق سیل زده استان رو به اتمام است و‌ تنها تعداد معدودی باقی مانده که آنها نیز ظرف ۲۰ روز آینده به مالکان تحویل داده می‌شود.

وی ضمن اشاره به درخواست برخی متقاضیان دریافت خسارت سیل ۹۸ برای بررسی مجدد پرونده آنها گفت: بنا شد که پرونده این افراد باردیگر بررسی شود و اگر پژوهشگاه فضایی تایید کرد به آنها خسارت پرداخت شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ترمیم و احداث سیل بندها در برخی نقاط استان با مشکل معارضان محلی مواجه است اظهار کرد: این مشکل در برخی نقاط استان برطرف شده و در نقاطی دیگر هنوز وجود دارد که نیاز است فرمانداران در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

شریعتی در مورد آخرین وضعیت روند بازسازی منازل زلزله زده مسجدسلیمان گفت: تاکنون ساخت دو هزار واحد یا شروع یا برنامه ریزی برای شروع آنها صورت گرفته و تا رسیدن به عدد ۱۳ هزار واحد که ۱۰ هزار واحد آن مربوط به بافت فرسوده است هنوز فاصله بسیاری وجود دارد.

وی افزود: البته در این جلسه تصمیم گرفته شد برای افزایش هرچه سریعتر روند جابه‌جایی منازل واقع در مناطق فرسوده مسجدسلیمان، بحث تحویل زمینهای هوانیروز با پیگیری بیشتری دنبال شود.

استاندار خوزستان در پایان از طراحی یک شبکه مخابراتی مستقل برای مواقع بحرانی در استان خبر داد و تصریح کرد: قرار است این طرح در کمیته‌ای بررسی و در صورت تصویب اجرایی شود تا در مواقع بحران بتوانیم مجهزتر و ‌هوشمند تر و نیز با برنامه ریزی بهتر عمل کرده و آسیب پذیری کمتری داشته باشیم.