تولید چادر مشکی بعد از ۴۰ سال در ایران

ربیعی گفت: از پس از انقلاب تاکنون چادر مشکی از خارج وارد کشور می‌شد اما با همت پتروشیمی تندگویان مواد اولیه چادر در داخل کشور تولید شده و این شرکت با همکاری چند تولیدکننده محصول نهایی را در بازار عرضه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خورنا؛ «جعفر ربیعی» امروز ‌(دوشنبه ۱۶ تیر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد هایکو پتروشیمی کارون در سالن آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: روبکرد هلدینگ خلیج‌فارس بر این است که به نیازهای بازار بپردازد و موانع تولید را رفع کند که با اجرای پروژه هایکو این رویکرد ها تحقق می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به تولید مواد اولیه چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان افزود: از پس از انقلاب تاکنون چادر مشکی از خارج وارد کشور می‌شد اما با همت پتروشیمی شهید تندگویان مواد اولیه چادر مشکی در داخل کشور تولید می‌شود و مچموعه این شرکت با همکاری چند تولیدکننده محصول نهایی چادر را تولید کرده و در بازار عرضه می‌کند.

وی با تاکید بر تحول در صنعت پتروشیمی تصربح کرد: در سابق نوآوری و تحول در صنعت پتروشیمی کم بوده اما هم اکنون شرکت‌های پایین‌دستی ما همواره شاهد نوآوری و تحول بوده و به این سمت در حال حرکت هستند؛ ما نوکر بازار هستیم و باید بازار به ما بگوید چه چیزی تولید کنیم، این تغییر رویکرد سخت است اما باید به زودی انجام شود.

ربیعی با بیان اینکه همکاران ما در شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس ده‌ها پروژه مانند هایکو را تعریف و در حال اجرا هستند تا بتوانند موانع تولید را رفع کند ادامه داد: ما به عنوان سهامدار می‌پذیریم که بخشی از سود ما برای این گونه پروژه‌ها هزینه شود.

وی با اشاره به ورود چند ماه پیش پتروشیمی شهید تندگویان به بورس عنوان کرد: پتروشیمی شهید تندگویان تا سال‌های پیش زیان‌ده بوده اما هم‌اکنون این شرکت علاوه بر سودده بودن و وارد شدن به بورس روزانه سود قابل توجهی را به سهامداران خود می‌دهد؛ این شرکت قدم‌های بسیار خوبی برای سودهی و افزایش تولید برداشته که نتیجه آن را شاهد هستیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه پتروشیمی بندرامام سهامدار پتروشیمی تندگویان بوده و در پروژه هایکو هزینه کرده است اذعان داشت: پروژه هایکو در راستای رفع موانع تولید و افزایش ظریفت مجتمع‌ها و همچنین تولید پایدار پتروشیمی کارون بوده تا مواد اولیه مورد نیاز این شرکت را تامین کند؛ این پروژه با پیمانکاری یک شرکت ایرانی خوشنام ایرانی آغاز شده و باید در اسرع وقت وارد فاز بهره‌برداری شود.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی ابراز کرد: در پروژه هایکو باید توانمندی‌های داخلی را جدی بگیریم و باید تمام کالاها از داخل تولید شودند و این امر به عنوان یک دستور بوده و هیچ ارزی برای کالایی که مشابه ایرانی دارد تخصیص داده نمی‌شود و حتی اگر مجوزی صادر شود ما در هلدینگ جلوی آن را بگیریم؛ هدف ما حمایت از تولید داخل برای توسعه کشور و ثروت‌آوری برای ایران بوده است.

ربیعی گفت: هلدینگ خلیج‌فارس با بیش از ۷۰۰ شرکت ایرانی در زمینه تامین کالاها و تجهیزات همکاری کرده که این شرکت‌ها در سراسر ایران وجود دارند؛ این شرکت‌ها باید با حمایت ما توانمندی خود را ارتقا داده و برای پیشرفت کشور قدم بردارند؛ هم اکنون صنعت پتروشیمی دارای انسجام بسیار خوبی بوده که باید این انسجام حفظ شود.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی یاد آور شد: کارهای بسیار خوبی در حوزه مسئولیت اجتماعی و در شورای راهبردی در حال انجام است که تاثیر مطلوبی بر جامعه داشته؛ پروژه بزرگی برای منطقه و اقشار خاص در نظر گرفته شده که تاثیرات مطلوب آن چندین سال آینده قابل رؤیت خواهد بود.