جوابیه شهرداری بندرماهشهر در خصوص اظهارات امام جمعه شهرک طالقانی

شهرداری بندرماهشهر در خصوص اظهارات امام جمعه شهرک طالقانی در خطبه امروز خود جوابیه‌ای صادر کرد.

بسمه تعالی

احتراما پیرو درج خبری به نقل از امام جمعه محترم شهرک طالقانی با موضوع”شهرداری بندرماهشهر کانال های روباز شهرک طالقانی را تسریع بخشد” احتراما نکاتی را جهت اطلاع خدمت همشهریان گرامی خدمتتان تقدیم میدارد:

شهرداری بندرماهشهر ساماندهی و احداث کانال های شهرک طالقانی را در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان آغاز نموده که در مسیر اجرای پروژه ۵قطعه زمین تصرفی توسط برخی اهالی ایجاد گردیده که متاسفانه به دلیل ایجاد مزاحمت های پیاپی برای پیمانکار و تاکید امام جمعه محترم شهرک طالقانی مبنی بر حمایت از متصرفین و عدم تخریب آنان، پروژه چندین ماه به تاخیر افتاده و نهایتا مسیر کانال با چند ماه تاخیر و چند صد میلیون خسارت از مسیر اصلی منحرف گردید.

در بخش هایی از صحبت های امام جمعه محترم آمده است: “بخش هایی از پروژه باقی مانده که میشود با قرارداد متمم مابقی را انجام داد” .
بخش هایی از این گفته ها خلاف واقع است چرا که فاز اول پروژه با ۹۸ درصد پیشرفت تقریبا به اتمام رسیده است؛ همچنین استفاده از قرارداد متمم در معاملات عالی خلاف قانون است. تماس تلفنی امام جمعه محترم و وعده شهردار نیز اظهاراتی کاملا بی اساس است.

لازم به ذکر است تمامی مراحل قانونی اجرای فاز دوم به اتمام رسیده و در روزهای آینده فاز دوم این پروژه نیز به طول بیش از ۷۶۰متر با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال آغاز خواهد شد تا در کنار احداث جایگاه بهداشتی فروش احشام ، بازارچه آبزیان ، بازارچه میوه و تره بار بخش اعظمی از نازیبایی ها و مشکلات بهداشتی شهرک طالقانی که از سالیان دور مردم سرافراز این خطه با آن دست و پنجه نرم میکردند برای همیشه مرتفع گردد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال تا کنون کانال های شهرک طالقانی دوبار با دستگاه مکانیزه لایروبی شده و بازهم لایروبی خواهد شد، اما به دلیل فقدان سیستم فاضلاب شهری، لایروبی کانال ها چندان توفیقی در تمیزی کانال ها حاصل نمیکند. لذا امیدواریم مردم شریف و خواص این شهرک احداث سیستم فاضلاب از مسئولین مربوطه مطالبه گردد تا این مشکل دیرینه منطقه برطرف گردد.