جلسه هماهنگی مسئول سمن های خوزستان با مدیران موسسات مردم نهاد و شورای هماهنگی ستاد بحران سمن ها در مسجدسلیمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خورنا // این جلسه  سه شنبه 19 شهریور ماه در فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان با حضور دکتر داودی نماینده موسسات مردم نهاد استان و مهندس مهمدی رئیس خانه سمن های استان با دعوت از مدیران موسسات مردم نهاد شهرستان مسجدسلیمان با هدف برنامه ریزی و ارائه عملکرد موسسات برگزار شد.

 

در این جلسه که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، مدیران موسسات ضمن بیان عملکرد خود از نماینده موسسات مردم نهاد استان خواستار همکاری بیشتر در خصوص پیشبرد اهداف موسسات که بررسی مشکلات شهرستان و پیگیری در راستای حل آنها و آمادگی برای کمک رسانی در وقایع احتمالی چون، سیل، زلزله، آتش شوزی و.. است داشته باشند.

دکتر داودی نیز در این خصوص اظهار داشتند:
نگاه ما به مسجدسلیمان نگاه ویژه ای است ضمن اینکه از موسسات خواهان همکاری صادقانه باهماهنگی و کار گروهی مفید هستیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.وی افزود ستاد بحران مسجدسلیمان خارج از بحث سمن هایی که تنها با مجوز فرمانداری فعالیت میکنند تشکیل شده و نیاز است سمن ها نسبت به این امر اشراف داشته باشند.
در ادامه این دیدار سریعکار دبیر شورای هماهنگی ستاد بحران سازمانهای مردم نهاد مسجدسلیمان ضمن بیان بخشی از عملکرد یکساله این شورا اعلام داشت، از آغاز زلزله بیش از ۱۸۰۰ پک غذایی توسط این ستاد بین مردم توزیع شد که با توجه به کمک های دیگر موسسات بخش عظیمی از کمک ها توسط سمن ها صورت گرفت. وی در ادامه از تلاشهای این شورا در طول دوران کرونا گفت و افزود: تمام آنچه در شهرستان به عنوان خط کشی فاصله گذاری اجتماعی دیده میشود از سوی این ستاد صورت گرفته  است.وی افزود شورا با فعال کردن یک سیستم کم نظیر دست به تولید ماسک که نیاز شهرستان بود زد و با استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار و نیازمند و سایر موسسات با دادن مواد اولیه و هزینه تولید بخشی از تولید ماسک در شهرستان را به صورت مستمر تولید و بیش از ۱۹ هزار ماسک تا کنون به صورت مجانی در شهرستان توزیع کرده است.

وی همچنین با اعلام همکاری مستمر با ادارات منابع طبیعی و محیط زیست از تشکیل یگان کنترل آتش در مراتع و جنگلها در سه شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا و لالی افزود: با تکمیل این یگان و توزیع وسایل و امکانات اطفا حریق برای اولین بار در کشور مردم در قالب سمن ها به یاری سازمانهای مربوطه شتافتند و در آتش سوزی های اخیر اندیکا حضور چشمگیری نیز داشتند وی با بیان مشکلات و بخشی از دغدغه ها از عدم شناخت مسولین شهری از وظایف این ستاد گفت و افزود این شورا در قالب کلیه سمن های دارای مجوز از سازمانهای مختلف از جمله بهزیستی، ناجا، وزارت ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و منابع طبیعی شکل گرفته و مختص یک دسته خاص از سمن ها نیست و بر اساس هماهنگی ستاد بحران استان خوزستان فعالیت خواهد کرد.
در این جلسه هوشنگ عالی نسب مدیر موسسه همیاران محیط زیست عدم همکاری خود را با ستاد بحران شهرستان اعلام نموند.
و در آخر مهمدی رئیس خانه سمن های استان، سجاد فرمهمدی را بعنوان نماینده انجمن روزنه امید جوانان در مسجدسلیمان معرفی نمود و گفت: انجمن روزنه امید در راستای کار آفرینی و پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را در مسجدسلیمان شروع خواهد کرد.