اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند به عنوان یکی از شهرهای خلاق برگزیده در کشور انتخاب شد

راه یابی هفت شهر از خوزستان به نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

مدیر کل فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی استان خوزستان از راه یابی هفت شهر مسجدسلیمان ، گتوند ، بهبهان ، ایذه ، هندیجان ،  اغاجاری و امیدیه از استان خوزستان به مرحله نهایی نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان محمد جوروند با اعلام این خبر گفت : پس از اعلام امادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در طرح شبکه شهرهای خلاق فر هنگ و هنر کارگاه های اموزشی ، برنامه نویسی ، فرهنگی و هنری در ۳۱ مرکز استان برگزار شد که پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در نه حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند .

وی افزود : در حوزه هنرهای نمایشی شهرهای اغاجاری ، مسجدسلیمان و ایذه در حوزه ادبیات هندیجان ، مسجدسلیمان و گتوند  و در حوزه رسانه و مطبوعات امیدیه و مسجد سلیمان از استان خوزستان به مرحله نهایی راه پیدا کردند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به اولویت های شاخص های هیئت داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر تصریح کرد .

توجه به ظرفیت های بومی ، محلی ، ملی ، و ارزش های دینی در طراحی و اجرای برنامه ها تاثیر پایدار در ارتقا سطح فرهنگ و هنر شهرها ، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت های بزرگ تجاری ، کارخانه ها و دستگاههای اجرایی برای تامین هزینه ها و سرمایه گذاری در تدوین و اجرای برنامه ها ، خلاقیت و نواوری در برنامه ها و غیره از مهم ترین شاخص های هیئت داوران برای انتخاب شهرهای فرهنگ و هنر بود .

لازم به ذکر است که شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهر ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه امایش سرزمینی و ایجاد شبکه هایی برای تعریف همکاری ها و برنا مه های مشترک میان ان ها است .

گفتنی است این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاههای فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری های کشور ، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست .

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *