دستور توقف استخراج معدن ماسه روستای “شیرین‌آب” دزفول صادر شد‌

 

به گزارش خورنا به نقل از تسنیم سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درباره حاشیه‌های مربوط به استخراج معدن ماسه روستای “شیرین‌آب” این شهرستان گفت: با پیگیری‌های صورت‎گرفته، مشخص شد زمین به‌طور غیرقانونی به معدن‌کار داده شده است. ‌

علی فرهمندپور در گفت‌وگو با خبرنگار ما در دزفول، با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته و دغدغه‌های مردمی درباره منطقه “شیرین آب” دزفول اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد زمین به صورت غیرقانونی با صدور “صیغه عقد فضولی” به معدن‌کار داده شده است.

وی گفت: زمین متعلق به منابع طبیعی بوده (قبلا برای احداث کارحانه سیمان داده شده و بعداز آن باید مجدد بازگردانده می‌شد) در حال حاضر انتقال آن توسط اداره صنعت؛ برای احداث معدن غیرقانونی بوده است. تمامی مدارک و مستندات برای دستگاه‌های مربوطه در استان برای پیگیری ارجاع داده شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه افزود: دستور توقف استخراج معدن ماسه روستای شیرین آب از سوی دستگاه قضا و شورای تأمین مبنی بر اینکه “جلوی کار گرفته شود‌” صادر شده است.

گفتنی است پیش تر رییس سابق اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول از قانونی بودن این معدن و داشتن تمامی مجوزات خبر داده بود؛ اما اکنون پس از بررسی های صورت گرفته توسط دستگاه های نظارت کننده، مشخص شد موضوع آن طور که جناب عبدالهی تاکید داشتند، نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *