استاندار خوزستان:

خسارت ۱۵۰۰ خانوار آسیب دیده از بحران آبگرفتگی در اهواز و کارون پرداخت شد

استاندار خوزستان با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته روند پرداخت خسارتهای بحران آبگرفتکی استان در پاییز سال گذشته افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: تاکنون به ۱۵۰۰ خانوار خسارت دیده از این بحران در شهرهای اهواز و کارون کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹ در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری پرداخت کمکهای بلاعوض و تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان آبگرفتگی‌های سال گذشته استان از جمله مسائلی بود که در نشست امروز با حضور اعضای شورای شهر، شهرداران، مدیرکل بنباد مسکن و بانکها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روند پرداخت خسارتها طی یک ماه و نیم اخیر افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: ۱۵۰۰ خانوار خسارت دیده از بحران آبگرفتگی سال گذشته در اهواز و کارون تاکنون موفق به دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره شده‌اند و لازم است که بانک ها با شتاب بیشتری در این زمینه ورود کنند تا هرچه سریعتر به سقف سه هزار خانوار تعیین شده از سوی دولت برسیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: لایروبی کانالها و شبکه‌های فاضلاب، بررسی سیستم‌های ایستگاههای پمپاژ و طرحهای اضطراری جمع آوری آبهای سطحی نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر اعضای ستاد مدیریت بحران استان واقع شد.

شریعتی در پایان ضمن تاکید بر حفظ آمادگی هرچه بیشتر دستگاهها برای استقبال از بارشهای فصلی نیمه دوم سال گفت: در این جلسه بنا شد که دستگاههای مختلف از هم اکنون اکیپ‌هایی برای مقابله با شرایط بحرانی در فصل بارندگی طراحی کنند و نیز شهرداری و آبفا در بحث لایروبی‌ کانالها و شبکه‌های فاضلاب تقسیم کار داشته باشند و با تعمیر، تجهیز و نوسازی پمپهای خود، هرجا نیز که لازم بود خطوط جدید هم ایجاد کنند.