بازگشایی مدارس جنبه ی نمادین و تبلیغاتی دارد، مسئولین شهرستان مسئله را جدی نگیرند!

خورنا – فرزاد شعبانی

یادداشتی از محمود زهیری فرهنگی آموزش و پرورش

کنکور دکتری را برگزار نکنید چون داوطلبان نمی توانند ۴ ساعت سر جلسه امتحان پروتکل ها را رعایت کنند، به سفر نروید چون یک خانواده نمی تواند در سفر از فرزندانش مراقبت کنند چقدر تبلیغ شد که به دیدن نزدیک ترین اقوام نروید. مردم گوش کردند و آنهایی هم که به این توصیه ها عمل نکردند در چشم جامعه و مسئولین آدم های بی فرهنگ معرفی شدند.

اکنون دانش آموزان ابتدایی می توانند پروتکل ها را رعایت کنند آنهایی که در اعیاد به دیدار پدربزرگ و مادربزرگ نرفتند اکنون مشکلی ندارد که در جمع خیلی از هم سن و سال های بازیگوش خود باشند و اگر کسی بگوید که این کار اشتباهی است با آموزش و علم مبارزه کرده و آدم بی فرهنگ و بی کلاسی است همه اخبار ضدعفونی کردن مدارس و میز و صندلی ها ی مدرسه خود را منتشر می کنند و با افتخار مدرسه خود را امن جلوه می دهند، آیا مدیری هست که فردا دم در مدرسه بایستد و از ورود دانش آموز بدون ماسک ممانعت کند؟ آیا دانش آموزان غربال گیری می شوند؟

به فرض محال که جواب بله است، چه کسی دانش آموز کم سن و سال را کنترل می کند که در مدتی که سر کلاس است ماسک از صورت برندارد و چه کسی ضمانت می دهد که این دانش آموز از داوطلب کنکور دکتر عاقل تر بوده و مراعات کند.

البته همه مسئولین و مدیران شهرهای پرجمعیت می دانند که بازگشایی مدارس به صورت حضوری، یک امر نمادین و جنبه تبلیغاتی دارد ولی آیا کسی هست که بتواند به مدیران شهرهای کوچک بفهماند که اینقدر مسئله را جدی نگیرند؟ آیا مسئولین شهرهای خوزستان مثلا همین رامشیر خودمان نمی دانند که حتی در نبود کرونا امکان بازگشایی مدارس در این فصل از سال به علت گرما وجود ندارد؟ آیا سال گذشته بازگشایی مدارس در مهرماه در اکثر مدارس رامشیر برای دانش آموز و معلم زجرآور و طاقت فرسا نبوده است؟ در اکثر مدارس کولرهای کلاس ها نیاز به گازگیری دارد ولی انجام نشده است و مدیران در جواب می گویند بودجه نیست و کل مهر را به همین منوال می گذرانند تا هوا خنک تر شود اکنون این پروسه را ۱۷ روز زودتر باید شروع کنند!!!!؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *