روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:خبر خروج ۶هزار کیت کرونا صحت ندارد

پیرو درج خبری با عنوان خروج ۶۰۰۰ کیت تشخیصی PCR از آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ذیل در راستای شفاف‌سازی و جهت تنویر افکار عمومی اعلام میگردد:

۱. دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ۶ ماه گذشته در سخت ترین شرایط کاری و در مبارزه بی امان با ویروس کرونا همه توان و ظرفیت علمی و نیروی انسانی خود را در جهت صیانت از سلامت مردم به کار گرفته است و با استعانت از خداوند بزرگ و تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان از پیک بیماری عبور نمود و در حال برنامه ریزی همه جانبه برای مواجهه احتمالی با پیک های بعدی است.

۲. در مطلب مورد بحث، ادعا شده تعداد ۶۰۰۰ کیت PCR از آزمایشگاه ها خارج شده درحالیکه موجودی تعداد کل این کیت در همه آزمایشگاه ها و در مدت چندماهه اخیر اساسا این مقدار نبوده و این تعداد کیت برای انجام آزمایش نزدیک به ۶۰۰ هزار بیمار خواهد بود(هر کیت بطور میانگین معادل ۱۰۰ نمونه تست است) درحالیکه میزان کل نمونه های آزمایش شده توسط دانشگاه در شش ماه اخیر یک چهارم این میزان بوده و اساسا این حجم عظیم از کیت در اختیار دانشگاه نبوده که با ادعایی عجیب و کذب از چرخه آزمایشگاهی خارج شود و مشخص میشود منتشرکنندگان این موضوع از اطلاعات فنی حداقلی در این رابطه نیز برخوردار نبوده اند.

۳. برخلاف ادعای منتشر شده نه تنها حتی یک عدد کیت PCR به هیچ آزمایشگاه خصوصی داده نشد که حتی برخی از این آزمایشگاه ها داوطلبانه و بنا به احساس مسئولیت اجتماعی خود تجهیزاتشان را در اختیار دانشگاه قرار دادند و این اتهام علاوه بر کذب بودن، غیراخلاقی و غیرمنصفانه نیز می باشد. علاوه بر این، سایر ارگان های مرتبط همچون جمعیت هلال احمر نیز بنا به اعلام آمادگی خود همچون سایر استان ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایستادند و بر طبق ابلاغیه رسمی وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از ظرفیت ارگان های فرا دانشگاهی، طی تفاهم نامه ای مقرر شد تا در قبال تامین کیت از سوی دانشگاه، جمعیت هلال احمر استان خوزستان، بخشی از ظرفیت نیروی انسانی و آزمایشگاهی خود را در اختیار دانشگاه قرار دهد.

۴.در حال حاضر مراکز نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در تمامی نقاط استان فعال بوده و براساس پروتکل های وزارت متبوع در حال نمونه گیری از مراجعه کنندگان می باشند. طبیعی است با گذر از پیک بیماری و کاهش موارد ابتلا در استان شاهد کاهش چمشگیر مراجعه مردم به مراکز نمونه گیری باشیم و طبعا این امر باعث کاهش موارد تست خواهد شد و مقایسه وضعیت استان خوزستان که پیک بیماری را پشت سر گذاشته است با سایر نقاط کشور که در شرایط متفاوتی قرار دارند غیرعلمی و غیرمنطقی میباشد.

۵. در پایان ضمن تاکید بر اهتمام ویژه بر شفاف سازی و پاسخگویی به شبهات منتشره ، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حق خود را برای پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی محفوظ میداند و به مردم شریف استان خوزستان نیز اطمینان میدهیم که فرزندان شما در حوزه سلامت با تمام توان در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و به مدد الهی و در کنار هم، کرونا را شکست خواهیم داد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *