بهورزان شوشتر با اهدای خون، روز بهورز را گرامی داشتند

بهورزان شهرستان شوشتر، در اقدامی خیرخواهانه روز بهورز را با اهدای خون خود گرامی داشتند

به گزارش خورنا از شوشتر؛ یکی از بهورزان شهرستان شوشتر از اقدام بشردوستانه مجموعه بهورزان شهرستان شوشتر خبرداد و گفت: به دلیل تقارن روز بهورز با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و نیز شرایط ناشی از کرونا در کشور، جشن روز بهورز لغو و نحوه گرامیداشت روز بهورز امسال متفاوت با سال های پیشین بود که مجموعه بهورزان شهرستان با اهدای خون این روز را گرامی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار در کشور صورت گرفته است افزود: بهورزان شهرستان شوشتر به اتفاق موافق این امر بودند و هماهنگی های مربوطه با مسئولان دانشکده علوم پزشکی و انتقال خون شهرستان صورت گرفت تا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی به نحو احسن اجرا شود و به این امید که این سنت حسنه در تمام کشور نهادینه و همه ساله اجرا شود.

در پی شیوع کرونا و به دنبال آن نگرانی برخی شهروندان از اهدای خون بدلیل خطرات احتمالی ناشی از ابتلا به این ویروس، کشور با کاهش ذخائر خونی مواجه بوده است که این اقدام شایسته بهورزان شهرستان شوشتر در راستای اطمینان خاطر به شهروندان و سلامت جامعه است.

نقش آفرینی بهورزان در حفظ و ارتقای سلامت مردم بر کسی پوشیده نیست آنان در خط مقدم سیستم بهداشت و درمان در شهر و روستاها ارائه خدمت می کنند. کاهش‌ مرگ‌ و میر مادران‌ و کودکان‌ مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ است زیرا ارتقای‌ شاخص ‌های‌ بهداشتی‌ کشور در گروی تلاش‌ و فعالیت‌ آنان است.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *