معیشت و اشتغال بزرگ‌ترین مشکل منطقه ما است/ پرداخت حق آلایندگی به شادگان باید مورد بررسی قرار گیرد

حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، امیدیه و هندیجان در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین مشکل ما در منطقه، بحث معیشت مردم و بیکاری جوانان است

حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر،  امیدیه و هندیجان در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین مشکل ما در منطقه، بحث معیشت مردم و بیکاری جوانان است.

وی افزود: آمار بیکاری در ۵ سال اخیر از ۱۷ هزار به ۲۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و اولویت نخست بنده در مجلس حل معضل بیکاری است.

آقاجری در ادامه تاکید کرد: به صورت جدی در حال پیگیری برای راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه و صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه هستیم تا از این طریق بتوانیم در بحث استخدامی گشایشی حاصل شود.

وی گفت: حداقل هفته‌ای سه شرکت در منطقه ویژه پتروشیمی را برای بررسی وضعیت استخدامی‌ها بازدید می‌کنیم که استخدامی‌ها ساماندهی شده و حداقل بالای ۸۰ درصد افراد بومی استخدام شوند.

آقاجری با بیان اینکه در حال پیگیری مداوم مطالبات قانونی ارزش افروده و حق آلایندگی از استان هستیم گفت: شادگان در محدود آلایندگی ۲۵ کیلومتری قرار ندارد و اخذ حق آلایندگی از شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) نیاز به بررسی دقیق و تجدیدنظر دارد.