افول یک بیمارستان/ نگاهی به عملکرد بیمارستان صنایع پتروشیمی بندرماهشهر؛ قسمت اول

خورنا- بیمارستان نفت یا همان صنایع پتروشیمی بندرماهشهر واقع در شهرک بعثت، یکی از بیمارستان‌هایی است که در روزگاری نه چندان‌ دور در زمره بیمارستانهای شاخص در خوزستان قرار داشت.

این بیمارستان در سالهای نه چندان دور یکی از مراکز درمانی مورد اعتماد مردم بود که حتی از شهرهای همجوار مراجعه کنندگانی داشت.

اما به گفته بسیاری از مراجعین، در سالهای اخیر و به خصوص ۴ سال گذشته، این بیمارستان رفته رفته رو به افول رفته و حالا به جرات میتوان گفت دیگر در زمره بیمارستان‌های شاخص خوزستان قرار ندارد.

وضعیت این بیمارستان در بررسی شاخصه های مختلف نشان از افول در سالهای اخیر دارد.

در بخش تجهیزات که یکی از مهمترین شاخصه های یک بیمارستان خوب است این بیمارستان دچار افت شدیدی شده به نحوی که بسیاری از کارکنان صنعت نفت علاقه ندارند آزمایشات خود را در آزمایشگاه این بیمارستان انجام دهند و از صحت نتایج آزمایشات مطمئن نیستند.

عمده تجهیزات تشخیصی این بیمارستان عموما قدیمی و مستهلک شده و نیاز به تعویض و به روز رسانی این تجهیزات به خوبی احساس میشود.

همچنین کمبود محسوس در تجهیزات اتاق عمل زایمان و نگهداری نوزادانی که با بیماری های مختلف به دنیا آمده اند نیز از جمله کاستی های این بیمارستان است.

در بخش دندانپزشکی نیز این بیمارستان فقط توان ارائه خدمات برای نیازهای اولیه و عمومی را دارد که در بسیاری موارد بیماران این بخش ناچارند خدمات درخواستی خود را به صورت آزاد انجام دهند.

کمبود بسیاری از دستگاه های اسکن که امروزه با توجه به پیشرفتهای فراوان بسیار به روز و دقیق شده اند نیز از جمله مشکلات جدی این بیمارستان است. به نحوی که این بیمارستان در این بخش از بسیاری از مراکز درمانی خصوصی سطح شهر نیز امکانات و توانایی کمتری دارد.

کمبودها و مستهلک شدن تجهیزات این بیمارستان بسیار گسترده است به نحوی که بسیاری از مراجعین را ناراضی کرده است.

در ادامه همین یادداشت، در نوبت های بعد مشکلات مدیریتی، عمرانی، نیروی انسانی، استخدامی های غیرمجاز و… بررسی خواهند شد.