رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

بزرگترین مشکل استان خوزستان سوء مدیریت است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بزرگترین مشکل استان را سوء مدیریت دانست و گفت: این مشکل که در تمامی حوزه‌های اجرایی استان خوزستان وجود دارد ناشی از بی تدبیری مدیرانی است که به ناحق بر کرسی مدیریت استان نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سید کریم حسینی در نشست خبری امروز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۹۹ با بیان اینکه در برخی دستگاههای اجرایی و سازمانهای خوزستان انضباط مالی خوبی وجود ندارد اظهار کرد: به هیچ عنوان زیبنده نام خوزستان نیست که در بخش اجرایی آن گهگاهی شنیده شود که فساد یا اختلاس مالی رخ داده است.

وی عنوان کرد: در نشست با رئیس جدید دیوان محاسبات مجلس قرار شد که برای آگاهی هرچه بیشتر از میزان شفافیت مالی در منطقه آزاد اروند، آب و فاضلاب استان و نیز کارخانه نیشکر هفت تپه یک تحقیق و تفحص جامع و کاملی در آنها صورت بگیرد.

برخی تنشهای اخیر خوزستان ساختگی است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در ادامه از سفر چهار روزه محمد باقر قالیباف به استان در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این اولین سفر استانی ریاست مجلس بوده که با دعوت رسمی مجمع نمایندگان خوزستان و به منظور پیگیری برخی مشکلات استان تا حصول نتیجه در زمینه‌هایی چون آب و فاضلاب، انتقال آب، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، اشتغال جوانان، صنایع، کشاورزی، راههای مواصلاتی شهری و روستایی، محیط زیست و غیره صورت می‌گیرد.

حسینی در ادامه برخی تشنجهای اخیر در استان را ساختگی دانست و تصریح کرد: دست برخی مدیران در متشنج جلوه دادن فضای استان دیده می‌شود این مدیران با دامن زدن به مشکلاتی که در نتیجه عملکرد اشتباه گذشته خود آنهاست می‌خواهند وجود و حضور خود را بیشتر در معرض عموم به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز استان خوزستان از بی‌تدبیری در امور و‌ نحوه برخورد صحیح با مسائل و مشکلات رنج می‌برد اظهار کرد: به هیچ عنوان کار صحیحی نیست که ما بخواهیم با اذعان همیشگی به وجود بحران در استان بر کم کاری‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی خود در حل مشکلات مردم سرپوش بگذاریم.

نماینده اهواز بیان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که با اینگونه تشنج‌های ساختگی در استان همراهی نکنند زیرا این مسئله نه تنها می‌تواند باعث تامین اهداف تشنج آفرینان شود بلکه چهره‌ استان را نیز از لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری مخدوش و مدیران خوب و کاربلد را هم از استان فراری ‌دهد.

استاندار خوزستان باید از ظرفیت معاونین خود نیز استفاده کند

حسینی ضمن اشاره به وجود مدیران پروازی در استان گفت: این مدیران به علت دوری از خانواده و اینکه مرتب باید در رفت و آمد بین محل کار و اسکان خانواده خود در استان دیگر باشند به هیچ عنوان نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند به همین خاطر از خبرنگاران می‌خواهیم که اگر اطلاعی از وجود مدیران پروازی در دستگاه خاصی دارند به ما اطلاع دهند تا با آن برخورد کنیم زیرا این مسئله خط قرمز نمایندگان خوزستان در مدیریت‌های اجرایی است.

وی در مورد مسائل اخیر به وجود آمده در منطقه ابوالفضل اهواز تصریح کرد: از آنجایی که در خصوص این منطقه صاحبان اصلی و قدمت این زمینها مشخص است لذا برخوردهایی که در این زمینه با مردم صورت گرفت به هیچ عنوان صحیح نبود زیرا احترام حق شهروندی مردم برای همه مسئولین واجب است و مسئولین در این خصوص می‌بایست ضمن جدا کردن صف مردم از زمین خواران به نحو دیگری عمل می‌کردند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه در عزل و‌ نصب‌های مدیران اجرایی سه ضلع وزارت یا سازمان مربوطه، استاندار و نمایندگان مجلس نقش آفرین هستند توضیح داد: نمایندگان مجلس در این زمینه بیشتر نقش ناظرانی را دارند که وظیفه آنها به عنوان نماینده مردم، تنها نظر دادن و مقاومت در برابر انتصابات غیر علمی و براساس رانت‌ است.

حسینی افزود: البته ما در حوزه مدیریت عالی استان نیز حرف داریم و معتقدیم که نباید همه دوندگی‌ها و ‌پیگیری‌ها تنها برعهده شخص استاندار باشد و معاونین وی از هرگونه سهمی در این زمینه‌ بی‌نصیب باشند و همچنین می‌گوییم که معاون استاندار نیز باید از بین نیروهای بومی آگاه به مسائل استان انتخاب شود.

عزم‌ کافی برای بهبود فضای کسب و کار در خوزستان وجود ندارد

وی عنوان کرد: یکی دیگر از خطوط قرمز نمایندگان استان خوزستان بحث انتقال آب از سر شاخه‌های کارون است که در این زمینه نشست‌هایی با وزرای مختلف از جمله وزیر نیرو داشته‌ایم و به زودی از وزیر نیرو در مورد بحث انتقال آب و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در صحن مجلس نیز سئوال خواهیم کرد.

نماینده اهواز با بیان اینکه عزم و اراده‌ کافی در بین اغلب مدیران استانی برای بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری دیده نمی‌شود اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های مختلفی در شهرکهای صنعتی و دیگر جاهای استان وجود دارند که علیرغم قرار گرفتن در مراحل پایانی بهره‌برداری ولی به علت عدم همکاری بانکها در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برند.

حسینی در پایان بزرگترین مشکل استان خوزستان را سوء مدیریت دانست و گفت: این مشکلات که در تمامی حوزه‌های اجرایی استان خوزستان وجود دارد ناشی از بی تدبیری مدیرانی است که به ناحق بر کرسی مدیریت استان نشسته‌اند.