زنگ خطر گسترش مجدد کرونا در بندرماهشهر به صدا درآمد/ مثبت اعلام شدن ۹۰درصد تستهای روزانه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر از مثبت شدن ۹۰درصد تست های روزانه کرونا در این شهرستان خبر داد.

دکتر محمد شنبدی در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: تا یکی دو هفته قبل ، نتیجه ۱۰تا ۱۵درصد تست کرونای شهروندان، مثبت از آب در می آمد اما متاسفانه در روزهای اخیر تا ۹۰درصد نتیجه ی تستها مثبت اعلام شده است، که این نشان از گسترش نگران کننده ی زنجیره ی بیماری است.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نزدن ماسک و اقدام به مسافرت و رفتارهای پر ریسک شهروندان، روند روبه گسترش سرایت این بیماری را شاهد هستیم که اگر بسرعت با کنترل بیشتر، نظارت و برنامه ریزی و اعمال محدودیت نتوانیم روند افزایشی ابتلاء را متوقف کنیم در وضعیت قرمز قرار خواهیم گرفت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندرماهشهر گفت: گام نخست در جلوگیری از شیوع این بیماری همکاری بیش از پیش مردم است، شهروندان در این شرایط حساس باید از رفتن به مسافرت جدا خودداری نمایند، رعایت پروتکلهای بهداشتی را در دستور کار قراردهند، از منازل خود جز در مواقع ضروری خارج نشوند، حتما از ماسک استفاده نمایند.، ضمنا خانواده هایی که از مسافرت برمیگردند بایستی در منزل خود شرایط قرنطینه را رعایت کنند و از ارتباط با دیگران خودداری نمایند.

دکتر شنبدی از هیئت های عزاداری در سطح شهرستان که خود را ملزم به رعایت تام و تمام پروتکلهای بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان دانسته و در سطح استان نمونه بوده اند صمیمانه تشکر کرد و گفت: از امروز موکب ها به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی جمع آوری و تعطیل می شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در پایان تاکید کرد: کرونا بیماری مرموز و خطرناکی است که اگر آن را دست کم بگیریم از آن رکب خواهیم خورد و به سرعت دامن خود و خانواده هایمان را خواهد گرفت، گذشته از این، گسترش زنجیر ابتلای آن، موجبات استهلاک و خستگی کادر بهداشت و درمان را فراهم خواهد ساخت که این موضوع ارائه خدمات بهتر به بیماران. خصوصا بیماران کرونایی را با اختلال مواجه خواهد کرد.