تغییر فرهنگ کار در آبادان

خورنا : بهرام ایلخاص‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در محل فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: با اینکه زمینه‌ها و بسترهای مناسب اشتغال در زمینه وجود دارد اما همچنان جوانان منطقه با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: فرهنگ کار در آبادان پایین بوده و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به در پیش‌رو داشتن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در این هفته باید مقام و یاد شهدا را شامخ و گرامی داشت.
وی با بیان اینکه به‌مناسبت بزرگداشت این هفته پروژه‌ها و برنامه‌های قابل توجه‌ای را در دستور کار داریم، بیان کرد: سعی بر این شده که در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهر از مقامات طراز اول کشور دعوت به عمل آوریم.
ایلخاص‌زاده با اشاره به پروژه‌های مذکور اضافه کرد: پروژه‌های بیمارستان دو شرکت نفت آبادان، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تأمین اجتماعی، اسکله صیادی آبادان، فرهنگ‌سرای بزرگ در این ایام کلنگ‌زنی شده و همچنین پروژه‌های متعددی در زمینه خدمات شهری و شهرداری نیز توسط شهرداری آبادان به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.
وی گفت: همچنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه‌ها عکی، نقاشی و محصولات فرهنگی، برپتیی کارگاه نقاشی، برگزاری مسابقات ورزشی در شهر و روستا، جشنواره پایتخت پنجره‌ها و همچنین برپایی شب شعر، خاطره به دو زبان عربی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهر است.
معاون استاندار با اشاره به اقدامات مؤثر در زمینه اشتغال در شهر تصریح کرد: در این راستا در حوزه اشتغال دو خط اعتباری را در زمنیه مشاغل خانگی و تعاونی‌ها در نظر گرفته‌ایم که در این راستا با تخصیص اعتبار سعی بر رفع بخشی از معضل بیکاری در منطقه می‌کنیم.
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در زمینه اشتغال خاطرنشان کرد: در زمینه مشاغل خانگی اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و در بخش تعاونی‌ها نیز ۸۲۷ میلیون تومان تخصیص داده شده است.
ایلخاص‌زاده با بیان اینکه در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرای در آبادان، بازدیدهای مستقیمی در حال انجام است عنوان کرد: یکی از رویه‌های نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، مظارت مستقیم است که بدون هماهنگی قبلی و در ساعات مختلف روز در حال انجام آن هستیم.
وی اشاره کرد: تکریم ارباب رجوع در همه بخش‌ها و ادارات این شهر باید صورت پذیرد در غیر این‌صورت با مسئولان مربوطه برخورد جدی خواهد شد.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه به پروژه مسکن مهر در شهر اشاره کرده و افزود: پروژه مسکن مهر عملکرد دو طرفه دولت و مردم است.
وی اضافه کرد: یک بخش عملکرد و تعهدات دولت بوده و بخش دیگر شامل سهم آورده‌های مردم می‌شود.
ایلخاص‌زاده با بیان اینکه میزان پیشرفت این پروژه در آبادان ۸۵ درصد بوده تصریح کرد: تعهدات دولت و تسهیلات تعیین شده به تعاونی‌ها پرداخت شده و اگر مردم در پرداخت سهم آورده تعجیل کنند مطمئناً روند تکمیل واحدهای مسکونی آنها سریع‌تر خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این راستا اقدامات مؤثر و تعامل قابل توجهی را با تعاونی‌ها در زمینه تسهیل روند تکمیل پروژه مسکن مهر انجام داده‌ایم.
فرماندار ویژه آبادان افزود: از جمله اینکه با شهرداری هماهنگ و ۳۰۰ واحد را به ارائه خدمات آسان‌تر پایان کار دادیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام به‌زودی شاهد حل مشکلات موجود در شهر و رضایت هر چه بیشتر شهروندان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *