فرماندار بهبهان: برخورد شدید با بانک ها و اداراتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند

جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان بهبهان صبح امروز چهارشنبه ۵ شهریورماه به ریاست یوسف زمانی اصل فرماندار شهرستان بهبهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان در ابتدای این جلسه دانشکده علوم پزشکی گزارشی از آخرین آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان ارائه کرد.

بر اساس گزارش دانشکده علوم پزشکی بهبهان از مجموع ۶ هزار و ۲۰۵ نمونه گرفته شده ۲ هزار ۳۹۳ مورد به صورت قطعی تست کرونای آنان مثبت شده،  که از این تعداد ۱ هزار و ۹۶۲ نفر بهبهودی کامل یافته و ۲۲۴ نفر همچنان تحت درمان می باشند.

در این مدت ۹۳ نفر از مبتلایان نیز متاسفانه به دلیل این بیماری فوت کرده اند، که از این تعداد ۴ مورد خارج از محدوده تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شهرستان بوده است.

به گفته دکتر شبرو معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان در حال حاضر درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی بهبهان ۷۲ درصد، واحدهای صنفی ۸۸ درصد و ادارات و بانک ها ۹۲ درصد است.

فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان بهبهان نیز در این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت، شرایط بیماری کرونا در شهرستان را مجددا نگران کننده عنوان کرده و گفت: از ابتدای هفته آینده هر بانکی که تا کنون اقدام به اخذ کد رهگیری نکرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند پلمب خواهد شد.

یوسف زمانی اصل افزود: اداراتی که کد رهگیری نگرفته باشند نیز با برخورد جدی مواجه خواهند شد.

به گفته وی با توجه به نزدیک شدن به پاییز و احتمال بروز آنفولانزا، نیاز به پیشگیری و مراقبت بیشتر احساس می شود.

فرماندار بهبهان از تمامی بخشداران خواست که طی چند روز باقیمانده دهه محرم در روستاها حضور مستمر داشته و علاوه بر تهیه ماسک برای ساکنین بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات روستاها نیز نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار بهبهان افزود: دانشکده علوم پزشکی نیز در خصوص تهیه و توزیع واکسن آنفولانزا اقدام لازم را انجام دهد.

نظارت بر کار ادارات و لزوم دریافت کد رهگیری و رعایت پروتکل ها در ادارات از دیگر تاکیدات فرماندار بهبهان در این جلسه بوده و عنوان داشت باهر اداره ای که از این مسئله تخطی نموده باشد به شدت برخورد خواهد شد.