با هدف ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به مشتریان انجام می شود؛

توسعه و تجهیز پایانه های غلات بندر امام خمینی(ره) با جلب مشارکت بخش خصوصی

پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) با مشارکت بخش خصوصی به ارزش 8000 میلیارد ریال توسعه و تجهیز می‌شوند.

خورنا| هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت مکانیزه سازی پایانه های تخلیه و بارگیری غلات با هدف ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات بندری به صاحبان کالا بیان داشت: پایانه شماره ۳ تخلیه و بارگیری غلات به ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال از طریق فراخون سرمایه گذاری به اکران عمومی گذاشته شده است.

دریس در ادامه افزود: از آنجا که این مجتمع بزرگ بندری به عنوان کانون عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نقش مهمی در زنجیره تأمین کالاهای اساسی کشور ایفا می کند، اتخاذ تدابیری برای تسریع در تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی و ارتقاء کیفیت خدمات مربوط به آن که منجر به تسریع در خروج کالاهای از بندر می‌شود، در دستور کار قرار گرفته است به این منظور توسعه و تجهیز پایانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی با هدف تحقق تسریع در انتقال کالای اساسی از برنامه های مهم این اداره کل است.

وی همچنین با اشاره به انجام مراحل استصوابی انعقاد قرارداد پایانه شماره ۲ تخلیه و بارگیری غلات با ظرفیت ۵ میلیون تن و به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد ریال، از توسعه و تجهیز پایانه یاد شده با جلب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد.

یادآور می شود بیش از ۱۵ میلیون تن انواع کالای اساسی از جمله غلات در سال گذشته تخلیه، انبارش، بارگیری و از طریق ناوگان جاده ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شد که این موضوع ظرفیت و توانمندی این مجتمع بزرگ بندری را در زنجیره تأمین کالای اساسی کشور نشان می دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *