اگر سد مارون ۲ احداث شود هیچ آبی به خوزستان نمی‌رسد/حتی دام‌ها آب رودخانه زهره را نمی‌خورد

 

 

نماینده

حبیب آقاجری، نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در رابطه با وضعیت آب رودخانه مارون اظهار کرد: آب این رودخانه بسیار کم است و علی‌رغم این شرایط در حال ساخت سدی به نام مارون ۲ هستند.

وی افزود: اگر این سد احداث شود همین مقدار محدود آب که وارد خوزستان شده و از شهرهایی مانند بهبهان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان را میگذرد به ما نخواهد رسید.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش جراحی به سوی شادگان اصلا آبی وجود ندارد و نخلستان‌ها با مشکل شدید کمبود آب مواجه‌اند.

وی افزود: کشاورزان ما حتی برای کشت تابستانه آب ندارند و این درحالی است که به آن‌ها مجوز داده شده بود و اگر سد مارون ۲ هم احداث شود دیگر هیچ آبی به شهرهای پایین دست نخواهد رسید.

آقاجری در رابطه با رودخانه زهره بیان کرد: وضعیت رودخانه زهره از مارون نیز بدتر است و صراحتا می‌گویم که حتی دام‌ها در شهر هندیجان هم از این آب استفاده نمی‌کنند و شوری رودخانه به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مجوز کشت تابستانه به کشاورزان هندیجان هم داده شده بود اما به دلیل شوری آب زمین‌های کشاورزی در حال تبدیل به شوره‌زار است.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماهشهر، امیدیه، بندرامام، چمران، هندیجان و حتی بعضی از روستاها در شبانه‌روز بیش از دو الی سه ساعت آب ندارند‌.

وی افزود: شبکه آب آشامیدنی در این شهرها واقعا فرسوده است؛ میگویند برای ترمیم و تعویض شبکه آب پولی نداریم اما از طرف دیگر علی‌رغم کمبود آب در حال صرف هزینه جهت انتقال آب به خارج استان هستند.

آقاجری گفت: وزیر نیرو حتی در پاسخ گفتند انتقال آبی در جریان نیست و این هزینه‌ها و اقدامات در حد فاز مطالعاتی است.

وی افزود: در صورتی که اگر این انتقال آب موضوعیت ندارد چرا باید برای فاز مطالعاتی هزینه کرد وقتی با کمبود آب مواجهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *