.

تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان بندرماهشهر

بمناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از آزادگان شهرستان بندرماهشهر تجلیل شد.

فضل اله ترحم | خورنا : روز گذشته مورخ ۲۷ مرداد ۹۹ بمناسبت ۲۶ مرداد مصادف با سی امین سالگرد بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان بندرماهشهر باحضور جمعی از مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم سید خلیل حسینی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرماهشهر با تبریک سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی اظهار داشت: هدف از مراسم تجلیل از آزادگان علاوه بر اجرگذاری به مجاهدت، ایثار و استقامت این عزیزان ، رساندن مشکلات و دغدغه های آنان به گوش مسئولین خدوم است‌.

وی با بیان آمار ۱۴۰نفره آزادگان شهرستان بندرماهشهر افزود: امروز مهمترین دغدغه این عزیزان اشتغال به کار فرزندانشان است که انتظار می رود مسئولین عزیز با وجود پتروشیمی های متعدد در منطقه، بخشی از استخدام این مجموعه را به فرزندان این عزیزان و فرزندان شهداء و جانبازان اختصاص دهند.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر نیز در این مراسم با تجلیل از پایمردی و ایثار ازادگان گفت: بر اساس قانون ۲۵درصد از استخدام رسمی ادارات و شرکتها بایستی به ایثارگران و خانواده های شهدا تعلق گیرد اما متاسفانه این نوع استخدام در سالهای اخیر کم شده است.

وی افزود: با سرمایه گذاری در بخش خصوصی و دولتی و رونق تولید و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، میتوان به ایجاد اشتغال کمک کرد.

حجت الاسلام هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه سوم دریایی سپاه نیز در سخنان کوتاهی گفت: آزادگان سرافراز ما در اسارت و بند دشمن، بعنوان سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاری کردند که امام سجاد( ع) آن عزیز دردانه امام حسین (ع) بعداز واقعه عاشورا انجام داد، او در اسارات نبود در سفارت امام حسین بود، با اوج اقتدار.

دریادار امرالله نوذری فرماده ی منطقه سوم‌ نیروی دریایی سپاه دیگر سخنران این مراسم باشکوه بود که با توجه به بیکاری فرزندان ایثارگران پیشنهاد داد بخشی از کارها را در قالب پیمانکاری به این عزیزان بسپارند تا تعداد بیشتری از فرزندان ایثارگران مشغول به کار شوند.

بیان خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت توسط تنی چند از آزادگان و شنیدن دغدغه های شغلی و درمانی آنان بخش دیگری از این مراسم بود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با اهدا هدایایی از ایثارگری، پایمردی و استقامت آزادگان سرافراز در دوران سخت و جانفرسای اسارت در چنگ دشمن بعثی تجلیل و تقدیر بعمل امد.