اداره صمت بهبهان: دریافت هزینه برای صدور کد رهگیری معاملات ملکی تخلف است

خبرگزاری خورنا | پدرام کسایی:

اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهبهان در مکاتبه با اتحادیه مشاورین املاک دریافت هرگونه وجه برای ثبت و صدور کد رهگیری معاملات را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، در پی گلایه های مردمی از دریافت وجه برای صدور کد رهگیری توسط برخی مشاورین املاک، موضوع توسط این خبرگزاری از اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان‌ بهبهان پیگیری و اداره صمت نیز در مکاتبه با اتحادیه مشاورین املاک موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

صادق بهمیی معاون اداره صمت شهرستان بهبهان در این خصوص به خبرنگار خورنا گفت: ثبت و صدور کد رهگیری معاملات جزو وظایف مشاورین املاک بوده و پس از انجام هر معامله ملکی، مشاور املاک می بایست کد رهگیری معامله را به متقاضی تحویل نماید.

بهمیی افزود: در صورت عدم امکان ثبت و صدور کد رهگیری توسط مشاور املاک، می بایست مدیر مشاور املاک با مراجعه به همکاران یا کافی نت کد رهگیری را اخذ کرده و به متقاضی تحویل دهد.

وی با اشاره به ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی بابت صدور کد رهگیری معاملات توسط مشاور املاک گفت: مشاورین املاک در انجام معاملات ملکی فقط مجاز به دریافت کمیسیون مصوب شده بوده و دریافت وجه تحت عنوان صدور کد رهگیری تخلف بوده و در صورت شکایت شهروندان پرونده تخلف برای واحد صنفی تشکیل خواهد شد.

بهمیی افزود: صدور کد رهگیری معاملات وظیفه مشاورین املاک بوده و اتحادیه مشاورین املاک حق ثبت و صدور کد رهگیری و دریافت وجهی در این خصوص را ندارد.

معاون اداره صنعت معدن تجارت بهبهان همچنین از رسیدگی به پرونده تخلف برای چند واحد مشاور املاک که مبالغی تحت عنوان صدور کد رهگیری دریافت کرده بودند و همچنین استرداد وجه به ۱۷ شهروند خبر داد و گفت: شهروندان عزیز چنانچه در معاملات ملکی خود در این ایام مبالغی تحت عنوان صدور کد رهگیری به مشاورین املاک پرداخت نموده اند می توانند جهت طرح شکایت و پیگیری موضوع به اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهبهان مراجعه کنند.