برگزاری همایش مداحان شهرستان امیدیه در آستانه ماه محرم

اسداله ترحم / خورنا – همایش بزرگ مداحان شهرستان امیدیه جهت برنامه ریزی مراسم دهه اول ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان؛ حجت‌الاسلام موسی شریفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امیدیه در همایش مداحان این شهرستان که جهت برنامه‌ریزی مراسم دهه اول ماه محرم در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با تأکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که جهت عزاداری امسال به وجود آمده، رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولین هیئات مذهبی و حسینیه ها لازم و ضروری است به‌طوری‌که اگر هیئتی نتواند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند، مجوز عزاداری برای آن هیئت صادر نخواهد شد.
این مسئول فرهنگی یادآور شد: کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ همت جناب آقای موسوی کارشناس شبکه بهداشت این شهرستان در اختیار مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و خطباء محلی قرار گرفت تا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، شاهد مراسم های عزاداری بدون نگرانی و هیچ دغدغه‌ باشیم.
حجت الاسلام شریفی در ادامه اظهار داشت: در قیام عاشورا شاهد بروز و ظهور همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها بودیم، تمام ابعاد اسلام با رنگ خون در سرزمین کربلا این تابلوی همیشه زنده تاریخ ترسیم شد.
وی تاکید کرد: گسترش سریع کرونا چالش‌های مهمی را برای کشور به وجود آورد. لذا مهار این ویروس در درجه اول نیازمند به اعتماد و تکیه فراگیر به‌نظام تصمیم‌گیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به خانواده‌های کم‌درآمد و آسیب‌پذیر است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امیدیه در پایان به نقش بی بدیل هیئات مذهبی و مداحان در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و خاطر نشان کرد: چقدر خوب است هیئات مذهبی، مداحان، مبلغین و مبلغات دینی ضمن اقامه عزای حسینی، ولایت پذیری را سرلوحه کار خود دانسته و از افراط و تفریط پرهیز نمایند.