بارش‌های پراکنده در راه خوزستان است

خورنا: بنا به گفته اداره هواشناسی در روزهای آینده همراه با وزش باد‌های شدید و رعد و برق، شاهد بارش‌های پراکنده در اقصی نقاط استان خوزستان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از چند روز خاکی همراه با ذرات معلق و چسبنده گرد و غبار، شهرهای جنوبی و البته شمالی استان خوزستان را بادهای شدید محاصره کرده و تحت شعاع قرار داده است.

این روزها نیز که مردم به انتظار باران نشسته‌اند تنها آسمان گرفته و بوی بارانی نصیبشان شده و آنها را بیش از پیش به بارش‌های پراکنده نوید می‌دهد.

* خلیج فارس مواج شد

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در این شهرستان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان دمای هوای شهرستان آبادان ۲۲ و کمترین ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای کنونی شهرستان ۱۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است، افزود: دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت با افزایش سه درجه‌ای روبه‌رو بوده است.

سعید ابراهیمیان با اشاره به رطوبت تصریح کرد: همچنین حداکثر رطوبت ۷۷، حداقل ۳۲ و رطوبت کنونی ۷۱ درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هوای منطقه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان شهرستان صاف تا قسمتی ابری گاهی تمام ابری همراه با رعد و برق و باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اعلام احتمال پراکندگی بارش‌ها در روزهای آینده تصریح کرد: وزش باد قابل ملاحظه و افت محسوس دما با جایگزین شدن سیستم پرفشار به جای سیستم باران‌زای کم فشار مذکور، گرانتیاد قابل توجهی را در منطقه به‌وجود خواهد آورد.

وی همچنین عنوان کرد: این تغییر روند در هوای منطقه وزش باد قابل ملاحظه، افت محسوس دما و مواجه شدن خلیج فارس طی امروز را به همراه خواهد داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *