در نشست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا؛

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: موانع تولید ماسک در استان باید برداشته شود

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با تاکید بر لزوم برداشتن موانع تولید ماسک در استان گفت: ۱۳ واحد تولیدی صنعتی و نیمه‌صنعتی تولیدکننده ماسک در خوزستان وجود دارد که تعدای از این واحدها به علت مشکلاتی غیرفعال هستند.

به گزارش خورنا امید بن‌عباس امروز شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این مطلب اظهار کرد: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، غذا و دارو، معاونت امور اقتصادی استانداری درخواست می‌شود نشستی با واحدهای تولید کننده ماسک برای برطرف کردن مشکلات آنها برگزار شود چرا که فعال شدن هر کدام از این واحدها، ظرفیت خوبی برای استان است.
وی با تاکید بر برداشتن موانع دریافت مواد اولیه ماسک و نظارت بر شرکت‌ها و مراکز عرضه ماسک در خوزستان بیان کرد: روند تخصیص پارچه از سوی وزارت صنعت باید از سوی سازمان صمت استان پیگیری شود و براساس میزان سهمیه‌ای که در سامانه وزارتخانه به آنها ابلاغ می‌شود سهیمه تخصیص داده شود و واحدهای تولیدکننده ماسک از این مساله غافل نمانند.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: هفته گذشته برای تامین و تولید ماسک نشستی با حضور معاونت امور اقتصادی استانداری، اداره کل بازرسی استانداری، سازمان صمت استان، معاونت هماهنگی کننده سپاه پاسداران در استان، دادستانی استان، معاونت غذا و دارو و شرکت تولید کننده ماسک شقایق برگزار شد و تمامی موضوعات پیرامون تولید آن بررسی شد.
بن‌عباس افزود: البته با هماهنگی صورت گرفته از سوی اداره کل بازرسی استانداری و سازمان‌های مردم نهاد در محل شرکت تولیدکننده ماسک مذکور سه سر بازرس تعیین و مستقر شد و امروز ۱۷۰ هزار ماسک تحویل شرکت‌ پخش استان شد و متعهد شدند فردا نیز تعدادی دیگر ماسک تولید کنند.
وی بیان کرد: درباره قیمت ماسک با سازمان صمت هماهنگی لازم صورت گرفت و بنا شد این سازمان پس از دریافت آنالیز قیمت و مستندات شرکت تولیدی ماسک، قیمت نهایی را اعلام کند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه براساس یافته‌ها در حال حاضر قیمت‌گذاری ماسک بیشتر از قیمت تمام شده آن است توضیح داد: ضرورت دارد با توجه به شرایط فعلی و نیاز مردم، ماسک با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار داده شود تا همه اقشار بتوانند قدرت خرید ماسک را داشته ‌باشند.
بن‌عباس با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن ماه پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها میزان ماسک تولیدی داخل جوابگو نیست بیان کرد: از آنجایی که واردکنندگانی در استان هستند که می‌توانند ماسک را از خارج تامین و به استان وارد کنند لذا ضرورت دارد شرایط ثبت و سفارش برای آنها مهیا شود کما اینکه می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد اروند نیز در این زمینه کمک گرفت.
وی با اشاره به وضعیت نقاهتگاه‌ها ویژه مبتلایان به کرونا در خوزستان بیان کرد: برای انتخاب نقاهتگاه‌های مناسب در سطح استان نشست‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر مجموعه‌ها برگزار کرده‌ایم و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیازهای شهرستان‌ها را بررسی و اعلام کند تا براساس آن تصمیم گیری و اقدام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: برای مدیریت نقاهتگاه‌ها و نیز پشتیبانی، تامین نیروی انسانی و دیگر موارد مورد نیاز آنها دستورالعملی تهیه شده که پس از تصویب، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

بن‌عباس در پایان عنوان کرد: برای شهر اهواز مرکز آموزش نفت را به منظور مرکز نقاهتگاهی در نظر داریم که اگر شاخص‌های لازم را داشته باشد برای این موضوع انتخاب خواهد شد.