عضوگیری خانه مطبوعات و رسانه های منطقه آزاد اروند تمدید شد

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از تمدید زمان عضو گیری خانه مطبوعات و رسانه های اروند تا ۱۸شهریور ماه، خبر داد.

رضا مردانی با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیاز اصحاب رسانه به مدت زمان بیشتر برای گردآوری مدارک خود، تصریح کرد: اهالی رسانه نسبت به تکمیل مدارک و ارائه معرفی نامه از رسانه خود به متولیان امر در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ۱۸ شهریور ماه زمان خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه این زمان مجددا تمدید نخواهد شد، افزود: اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا در این بازه زمانی مدارک مورد نیاز خود را تکمیل و در اختیار هیأت موسس قرار دهند چرا که بعد از مدت زمان در نظر گرفته شده، امکان عضویت وجود ندارد.

رضامردانی شرایط لازم جهت عضو گیری را به ترتیب اینگونه عنوان کرد:
۱- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی
۲- تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی
۳- پایبندی به قانون اساسی بویژه اصول بنیادین آن
۴- عدم اشتهار به فساد اخلاقی
۵- داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن( سوابق کاری)
۶- اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مرکزی رسانه متبوع در محدوده منطقه آزاد اروند( شهرهای آبادان و خرمشهر)
۷- برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای رسانه ای یا بیمه صندوق هنرمندان( منتهی به هر مجمع عمومی) در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک و یا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها
۸- ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه های سراسری
۹- قبول و تعهد اجرای مقررات اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات و رسانه های کشور
۱۰ – امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای
رضا مردانی شروط مطرح شده را شامل تبصره هایی دانست که در اساسنامه به طور مفصل به آن پرداخته شده است .
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در ادامه توضیح داد: به تمامی اهالی رسانه منطقه آزاد اروند توصیه می شود قبل از مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عضویت در خانه مطبوعات، اساسنامه مربوطه و فراخوان عضویت که پیوست این خبر بارگذاری شده را به دقت مطالعه و از شرایط عضوگیری مطلع شوند.

شایان ذکر است فرهاد علوانی پورغراوی و حیدر نصاری دو نماینده منتخب در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر برای گرفتن مدارک اهالی رسانه، معرفی شده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *