مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر: وضعیت سفید بندر ماهشهر بسیار شکننده است/ باید برای پیک دوم کرونا آماده شویم/ساخت بیمارستان بزرگ شهرستان یک مطالبه عمومی

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: وضعیت سفید این شهرستان بسیار شکننده است و باید برای پیک دوم شیوع ویروس کووید ۱۹ آمادگی لازم را داشته باشیم.


دکتر محمد شنبدی ظهر امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: بازپس‌گیری ساختمان بیمارستان شهدا اقدام بسیار بزرگی بود، و دادستان، رئیس دادگستری، نماینده مجلس و فرماندار بندر ماهشهر در این مسیر پیگیری و همکاری بسیار خوبی کردند.
وی افزود: یک سرمایه بزرگ ملی مورد تصرف قرار گرفته بود که خوشبختانه با وجود مشکلات بسیار و تهدیدهای فراوان از این ساختمان خلع ید شد و این سرمایه بزرگ به مردم بازگردانده شد. این ساختمان کاربرد آموزشی، درمانی خواهد داشت و سرمایه بزرگی برای بهداشت و درمان شهرستان به شمار می‌رود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در ادامه به تشریح وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت و گفت: اواخر اردیبهشت وارد پیک کرونا شدیم و شیوع این ویروس اواخر خرداد ماه به اوج خود رسید. اما خوشبختانه هیچ بیماری به دلیل نبود تخت پشت در بیمارستان‌ها نماند و کادر درمانی و پرستاران نیز از جان مایه گذاشتند.
شنبدی خاطرنشان کرد: خداوند کمک کرد و مردم نیز همکاری کردند و از آن پیک سنگین و طاقت‌فرسای کرونا خارج شدیم. به طوری که هم‌اکنون زیر ۳۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های معرفی و نفت بستری هستند، که عمده بیماران نیز در بیمارستان نفت شهرک بعثت بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: احتمال وقوع پیک دوم وجود دارد، به همین دلیل باید آمادگی لازم را حفظ کنیم. هنوز در خطر هستیم و کرونا در کمین ما است. باید تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را بیشتر و بروز کنیم. در این راستا باید تخت جدید آی‌سی‌یو اضافه و تجهیزاتی همچون اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور و … خریداری شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با ارائه آمار بیماران کرونایی در این شهرستان گفت: تعداد کل بیماران بستری از آغاز شیوع این ویروس یک هزار و ۸۰۰ نفر، تعداد کل بیماران مثبت سرپایی یک هزار و ۱۲۰ نفر و هم‌اکنون نیز ۳۰ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
شنبدی عنوان کرد: بندر ماهشهر در بحث بیماری کرونا معین شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، رامشیر بود و علاوه بر این بیماران شادگان را نیز پوشش دادیم. ۳۰ تخت آی‌سی‌یو برای این بیماران آماده شده بود و برای پیک دوم نیز تعداد تخت‌ها را افزایش خواهیم داد. در این رابطه ۱۰ تخت در بیمارستان معرفی و ۱۰ تخت نیز در بیمارستان نفت اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۵ روز است فوتی ناشی از ابتلای به کرونا نداشته‌ایم، افزود: به دلیل موقعیت صنعتی بیشترین چرخش انسانی را در شهرستان داریم، همین موضوع بندر ماهشهر را از نظر شیوع بیماری کرونا بسیار پرخطر کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: محرم می‌تواند پیک بیماری کرونا را برگرداند، بنابراین هر منزل باید تبدیل به یک حسینیه شود و بهترین نذری نیز تجهیزات حفاظتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی و … است و مردم به پویش نذر ماسک بپیوندند.

دکتر شنبدی در پایان یکی از اساسی ترین نیازهای شهرستان بندرماهشهر را ساخت بیمارستان بزرگ این شهرستان اعلام کرد و گفت در این ارتباط پیگیرهای خوبی از طریق نماینده مجلس، فرماندار و شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شده است و از خبرنگاران و رسانه های شهرستان نیز درخواست کرد پیگیر و منعکس کننده ی این مطالبه عمومی باشند.

در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران شهرستان بندر ماهشهر تجلیل شد.