رئیس سازمان صمت خوزستان خبر داد:

افتتاح ۱۳ طرح صنعتی تا پایان سال در استان خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از افتتاح ۱۳ طرح صنعتی و دو طرح تجاری تفریحی تا پایان سال در استان خبر داد.

به گزارش خورنا امیرحسین نظری با اعلام این خبر افزود: اشتغالزایی این طرحها پنج هزار و ۱۶۰ نفر و میزان سرمایه گذاری آنها ۴۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال سرمایه داخلی و سه هزار و ۳۲۵ میلیون یورو سرمایه خارجی است.

وی تصریح کرد: پالایشگاه بید بلند خلیج فارس در زمینه تولید گاز مایع اتان، پروپان، بوتان و گاز شیرین با ظرفیت اسمی ۱۳/۸ میلیون تن در شهرستان بهبهان از جمله این طرح ها است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و میزان ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: همچنین واحد های صنعتی پارس کیمیا کلر با ظرفیت تولید ۱۶۵ هزار تن کلر، اسید کلریدریک، سود سوزآور و آب ژاول در شهرستان شوشتر، پتروشیمی مسجدسلیمان در زمینه تولید اوره آمونیاک در شهرستان مسجدسلیمان، توسعه کشت، صنعت هفت تپه در زمینه تولید الکل و فولاد پارس هفت تپه در زمینه تولید بیلت فولاد با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزارتن در شهرستان شوش از دیگر طرح های صنعتی است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را دارا بوده و پیش بینی می شود که تا پایان سال به بهره برداری برسند.

نظری عنوان کرد: طرح توسعه فاز ۲ فولاد روهینا در شهرستان دزفول نیز که در زمینه تولید میلگرد فعال است، چند روز پیش به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور و با حضور معاون وزیر صمت به بهره برداری رسید که میزان تولید این طرح ۵۰۰ هزار تن با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در فاز دوم بوده است.

وی بیان کرد: طرح های صنعتی همچون شیمی اتر مهدی جنوب، اران رخ گوهر، پیمان کارون جنوب، روغنکشی خلیج فارس، پانیا پرتو کهربا، پاک چوب در زمینه تولید چیپس چوب، نوین چوب در زمینه تولید ملامینه نیز از دیگر طرح هایی هستند که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

رئیس سازمان صمت خوزستان در پایان گفت: دو واحد تجاری تفریحی پارک سنتر پروانه زاده و سیتی سنتر خلیج فارس نیز در شهرستان اهواز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.