مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

تدوین برنامه‌ پیشگیرانه برای جلوگیری از آبگرفتگی‌‌های فصلی در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص آبگرفتگی‌های پاییز و زمستان استان گفت: یکی از وظایف مدیریت بحران‌ پیشگیری است که در این خصوص از شرکت‌های آبفا خوزستان و اهواز و نیز شهرداری‌های آبادان، اهواز و کارون درخواست کرده‌ایم برای جلوگیری از آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در فصول پاییز و زمستان برنامه‌های پیشگیرانه خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز امید بن‌عباس امروز دوشنبه ۲۰ مرداد در نشست‌ بررسی اقدامات انجام شده در خصوص سیل و آبگرفتگی آذرماه سال ۹۸ استان خوزستان اظهار کرد: در این نشست علل تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی بررسی و به بانک‌ها تاکید شد که پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان را با سرعت بیشتری انجام دهند.
وی افزود: البته ما نیز در این زمینه نظارت‌ها را بیشتر خواهیم کرد تا پرداخت تسهیلات به متقاضیان هرچه سریعتر انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در خصوص بازسازی مناطق سیل زده نیز یک سری ناهماهنگی‌ها بین نظام مهندسی، بنیاد مسکن و شهرداری‌ها وجود داشت که با هماهنگی‌های انجام شده مقرر گردید که فرآیند صدور مجوزهای لازم و همچنین بازسازی‌ها سریعتر انجام شود.
بن‌عباس ادامه داد: البته دو هفته دیگر نیز مجددا جلسه‌ای برگزار خواهد شد و عملکرد شهرداری‌ها، نظام مهندسی، بنیاد مسکن و بانک‌ها را در این خصوص ارزیابی خواهیم کرد و با کسانی که در مسیر ایفای تعهدات دولت به مردم تعلل داشته باشند، برخورد قانونی خواهد شد.
وی در خصوص آبگرفتگی‌های پاییز و زمستان استان گفت: یکی از وظایف مدیریت بحران‌ پیشگیری است که در این خصوص از شرکت‌های آبفا خوزستان و اهواز و نیز شهرداری‌های آبادان، اهواز و کارون درخواست کرده‌ایم برای جلوگیری از آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در فصول پاییز و زمستان برنامه‌های پیشگیرانه خود را ارائه دهند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان عنوان کرد: این برنامه‌های پیشگیرانه در هفته آینده نهایی می‌شوند و ما نیز در ادامه پیگیر عملیاتی شدن برنامه‌های مذکور خواهیم بود تا در پاییز و زمستان پیش رو کمترین مشکلات را داشته باشیم.