مهندسی معقول و منطقی انتخابات وظیفه ذاتی سپاه است!

خورنا: سایت شبکه ایران نوشت: ۳ ماه پیش بود که حجت الاسلام سعیدی در گفت و گو با روزنامه اعتماد سخنان توهین آمیزی علیه رئیس جمهور بیان کرد. با این وجود، آقای نوری – معاون سیاسی وقت سپاه – در واکنش به اعتراضات صورت گرفته به مواضع آقای سعیدی علیه رئیس جمهور، ضمن پذیرش تلویحی نادرست بودن مواضع وی اظهار داشت:« متاسفانه این مصاحبه به صورت صادقانه و منصفانه منتشر نشده است. صحبت های نماینده محترم ولی فقیه ۲ ساعت و نیم طول کشید. این که یک رسانه ای سخنان آقای سعیدی را تقطیع کند و برخی از اظهارات ایشان را بی خود برجسته کند، خلاف تقوای رسانه ایست. شما کل مصاحبه را بخوانید، ببینید جهت و نگاه آقای سعیدی چیست؟ این روزنامه اصرار داشته که از لابلای صحبت های ایشان چیزی در بیاورد.» آقای نوری بعد از بیان این سخنان در گفت و گو با شبکه ایران برکنار شد.

اما مصاحبه روز گذشته آقای سعیدی بار دیگر اطرافیان او را به زحمت انداخته است. او این بار در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در یک موضع گیری شگفت انگیز، “مهندسی معقول و منطقی انتخابات ریاست جمهوری” را وظیفه ذاتی سپاه پاسداران اعلام کرده و گفته بود: «من به عنوان کسی که مسئولیت نمایندگی ولایت فقیه در سپاه را بر عهده دارم اعلام می‌کنم که پاسداران ما اهل منطق و استدلال هستند و ما تنها معیار‌ها و آرمان‌ها را مطرح می‌کنیم. سپاه هرگز بصورت مصداقی در انتخابات وارد نمی‌شود. سپاه تنها چارچوب‌ها و معیارها را تبیین می‌کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست بلکه وظیفه ذاتی ما «مهندسی معقول و منطقی انتخابات» است!»

تاکید صریح بر لزوم مهندسی انتخابات توسط یک مقام عالی رتبه در نهاد نظامی از یک سو با استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب و جریان فتنه مواجه و از سوی دیگر موجب بهت و حیرت افکار عمومی داخل کشور شد.

آغاز تلاش ها برای “توضیح”

ساعاتی بعد از انتشار این مصاحبه، سردار رمضان شریف خبرگزاری فارس را برای توجیه سخنان آقای سعیدی برگزید. مسئول روابط عمومی سپاه در گفت و با خبرگزاری فارس، در اقدامی بی سابقه خبرگزاری ایسنا را به تهیه خوراک برای ضد انقلاب و لگد مال کردن اخلاق متهم کرد و گفت:« متأسفانه برخی رسانه‌ها بدون توجه به رسالت حرفه‌ای خود با زیر پاگذاردن اخلاق رسانه‌ای در انتشار برخی اخبار که دارای اهمیت و حساسیت نیز می‌باشد، بگونه‌ای عمل می‌کنند که برای رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب خوراک فراهم می‌کنند.»