در نشست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا؛

هشدار استاندار خوزستان در مورد عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی ایام محرم؛ با خاطیان برخورد قهری می‌شود

استاندار خوزستان حفظ جان انسان ها از واجبات دانست و هشدار داد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم با خاطیان برخورد قهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این مطلب اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی عزاداری های محرم از قبل توسط ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مشخص شده و برای تاسوعا و عاشورا نیز متعاقبا شیوه های مربوطه اعلام خواهد شد.
وی ضمن اشاره به عید غدیر گفت: در این روز ما شاهد عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان کارون بودیم که این موضوع غیر قابل پذیرش بوده و حتما پیگیری می‌شود.
استاندار خوزستان یادآوری کرد: اگر چه طی چهار هفته اخیر میزان مراجعات و بستری‌ها در خوزستان کاهش یافته بود ولی در پنج روز گذشته با توجه به اعلام وضعیت سفید کرونایی در استان، رعایت‌های بهداشتی کمتر شد و این مسئله باعث گردید که به مرز شکنندگی در این زمینه برسیم.
شریعتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در آینده با مشکل مواجه نشویم باید این سیر نزولی ابتلاء و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را در استان حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر و بهبهان باید مراقبت‌های ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند عنوان کرد: در حال حاضر تنها بیمارستانی که در اهواز بیماران کرونایی را می‌پذیرد بیمارستان رازی است.
استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: براساس عقل سلیم و نظرات کارشناسان بهداشتی اتخاذ محدودیت های اجتماعی تا زمان کشف واکسن کرونا تنها راهکار مناسب برای مقابله با این بیماری است.