آغاز ترنم باد و باران در شهرهای خوزستان

خورنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های باران در شهرهای استان خوزستان در ساعات آینده خبر داد و گفت: در شهرهای شمالی و شرقی بارش‌ها چشمگیر است.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: تقویت زبانه کم‌فشار در سطح زمین و خط ناپایدار در لایه میانی جو انتظار بارش‌هایی به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت فردا فراهم می‌آورد.

وی افزود: با جایگزینی سیستم پرفشار به‌جای سیستم باران‌زای کم‌فشار مذکور، گرادیان قابل‌ توجهی در منطقه به‌وجود خواهد آمد که وزش باد قابل‌ملاحظه، افت محسوس دما و مواج شدن خلیج فارس طی اواخر وقت امروز تا فردا را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بعضاً غبارآلود، از اواسط وقت به بعد به تدریج با افزایش ابر، بارندگی، احتمال رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه و افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی درباره میزان بارش‌ها در این سامانه جدید خاطرنشان کرد: بارش در شمال و شرق استان از حجم بیشتری برخوردار بوده و خلیج فارس نیز در این بازه زمانی مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری گاهی تمام ابری همراه با گرد و غبار و رگبار و رعد و برق، جهت باد جنوب غربی تا جنوب شرقی، سرعت باد ۲۰ تا ۳۵ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی در پایان با عنوان اینکه در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۱۹.۴ و دهدز با ۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند، گفت: حداکثر دمای اهواز به ۲۱ و حداقل به ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.