انتخاب جویجری فرصت یا تهدید

امین مشفقی

انتخابات مجلس ازحوزه اهواز،باوی،کارون وحمیدیه بارهاست که ب مرحله دوم می کشد.
و در این باره تحلیل های متفاوتی از دور دوم انجام می شود،اکثریت قریب به اتفاق جامعه کشور به رقم رخدادهای عجیب و غریبی که در اقتصاد،تورم و مشکلات ناشی از آن دچار تنگ دستی می شوند،ولی برای تغییر این شرایط دل به انتخابات و اتفاقات بعدی آن می بندند.
انتخابات مجلس در کشور و استان های مختلف منجمله خوزستان حائز اهمیت بسیار بالایی است،و در چند دهه گذشته شخصیت های مختلفی با گرایش های سیاسی متنوع رهسپار مجلس شورای اسلامی شدند.
اما اینک و به فاصله کمتر از ۴۵ روز دیگر حوزه انتخابیه اهواز،کارون،باوی و حمیدیه شاهد یک دور دوم نفس گیری بین دکتر شبیب جویجری و مهندس احمدسراج خواهد بود،به رغم بیماری منحوس کرونا ولی مردم علاقمند به خوزستان و کشور حسب وظیفه شرعی ک بر دوش دارند،در حال گرم کردن این رقابت سخت و نفس گیر هستند.
اعلام موضع و حمایت چهره های سرشناس از قومیت های مختلف خوزستان از جمله اصولگرایان سنتی نشان از برتری فاحش دکترجویجری چهره پرآوازه خوزستان در انتخابات پیش رو حکایت دارد،و از هم اکنون می توان تکلیف این رقابت را پیش بینی کرد.
اما از سوی دیگر احمدسراج و طیف حامی آن با آگاهی از موضوع و دوری جستن از تنش و گفتگو با این تاکتیک در تلاش هستند،تا این فینال را از حالت رقابتی خارج کنند،چرا که سود مشارکت پائین کاملا به نفع ایشان و نواصولگرایان خواهد بود،و دل به آرا تکلیفی برای راهیابی به بهارستان بستند.
تقریبا اکثریت قریب ب اتفاق مردم از قومیت های مختلف شبیب جویجری را بدلیل تجارب ارزنده و لابی نفوذ و هزار و یک دلیل دیگر به احمدسراج ترجیح می دهند،پس علیرغم تبلیغات رسانه های چرک نویس مخالف،مردم شبیب را نه تنها تهدید نمی بینند بلکه به یک فرصت تعبیر می کنند،و می توان ادعا کرد که بخش قابل توجهی از آرا دور اول ایشان را حاصل یکدست شدن چهره های سیاسی در کنار شیوع فراگیر این ذهنیت که نماینده ادوار موفقی بوده قلمداد کرد.
به هر تقدیر و ان شاءالله به لطف مشارکت بالای مردم و برای بروز رسانی جایگاه نمایندگان فعلی خوزستان درسطح کشور در دور دوم شاهد راهیابی دکترشبیب جویجری به مجلس باشیم.