عزم جدی برای رفع مشکل فاضلاب آبادان 

شهرداری آبادان میزبان جلسه مسئولان شهرستان با مدیران شرکت آبفای خوزستان در خصوص رفع مشکل فاضلاب آبادان بود.

 جلسه مشترکی با حضور آقایان دکتر مختار ، دکتر محفوظی دو نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر موسوی فرماندار ویژه ، دکتر حقیقی مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان و به میزبانی دکتر شیرازی شهردار آبادان در دفتر شهردار برگزار شد.

موضوع جلسه بررسی مشکلات فاضلاب شهری آبادان بود و مسئولان حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود برای حل این مشکل پرداختند.
شهردار آبادان ضمن بیان دغدغه های مردم آبادان، مشکل سرریز پساب های خانگی در معابر را نگران کننده برشمردو  اظهار داشت: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهرداری درگاه های مختلفی برای دریافت نظرات و پیام های شهروندان راه اندازی کردیم و عمده برنامه های شهرداری آبادان را بر اساس دغدغه های مردم عزیز و فوریت هایی که از ما انتظار دارند متمرکز کرده ایم.

وی افزود: از این طریق ، تصاویر و پیام های بسیاری از سوی شهروندان دریافت می کنیم که به وضعیت نامناسب فاضلاب و سرریز پساب های خانگی در معابر شهری مربوط است و مردم از شهرداری انتظار دارند برای حل این مشکل اقدام کند در حالی که گرفتگی خطوط فاضلاب برعهده شهرداری نیست و این مسئله بر عملکرد حوزه خدمات شهری شهرداری و جلب رضایت شهروندان تاثیر نامطلوب داشته است.
شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد: با این وجود همکاران ما در شهرداری آبادان پیش از موعد سالانه کار لایروبی کانال های دفع آب های سطحی را به صورت گسترده آغاز کرده و تاکنون در این کار ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند.ضمن اینکه با هدف همکاری با اداره آبفای شهرستان ، برای رفع گرفتگی منهول های فاضلاب و نصب درپوش در نقاط مختلفی که شهروندان درخواست کرده اند ، وارد عمل شده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری آبادان ۱۷ نقطه را شناسایی کرده و امروز با ذکر مشخصات و آدرس در اختیار مسئولان حاضر قرار می دهد که در این نقاط ، فاضلاب شهری با حجم بالا وارد مجاری دفع آب های سطحی و موجب بروز مشکلات بعدی می شود.
در ادامه جلسه آقایان مختار و محفوظی نماینده گان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از حقیقی مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان بابت اختصاص چند دستگاه خودروی لجن کش برای اجرای مانور دفع فاضلاب شهری در چند روز آینده قدردانی کرده و از جدیت خود برای پیگیری حل مشکل فاضلاب آبادان خبر دادند.
مختار با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه اعتبار قابل توجهی که قبلاً وعده شده بود بابت خسارت سیل به آبادان اختصاص یابد تاکنون محقق نشده است در حالی که این مبلغ می توانست بخشی از مشکل زیرساخت فاضلاب شهری آبادان را برطرف کند.

وی افزود: پروژه احداث خطوط فاضلاب در مناطق شهری آبادان به کندی پیش می رود و مردم از این بابت نسبت به ما گله فراوانی دارند.
نماینده آبادان در ادامه تصریح کرد: از نظر مردم فرقی بین شهرداری و آبفا نیست و شهروندان فقط می خواهند مشکل فاضلاب توسط مدیران شهری برطرف شود.انتظار داریم اداره آبفا ، نسبت به رفع مشکل در نقاطی که شهرداری آبادان شناسایی کرده اقدام کند و شهرداری آبادان نیز با لایروبی مناسب ، آماده پاییز و زمستان باشد و پیش بینی های لازم را برای جلوگیری از گرفتگی مجاری آب های سطحی در نظر بگیرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *