عدم نظارت، عامل گرانی و کمیاب شدن برنج در بازار ماهشهر

خورنا: انتظار می رود مسئولین اجرایی و نظارتی بازار هم نسبت به کنترل قیمت اقلام ضروری مردم اهتمام ویژه و نظارت دقیق تری بر عملکرد عاملین فروش خود داشته باشند .

به گزارش خورنا، برنج ایرانی و خارجی در هفته های اخیر به طور ناگهانی در بازار ماهشهر همچون برخی دیگر از شهرهای استان کمیاب شد و در نتیجه قیمت آن به طرز باورنکردنی بالا رفت ، بطوریکه در بعضی جاها بین قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان کیسه های ۱۰ کیلیویی برنج بفروش رسید .

البته اینگونه نایاب شدن اجناس در بازار و افزایش قیمت در این مدت برای مردم امری تکراری شده است ؛ بحران کمبود مرغ و بالا رفتن قیمت آن در ماه های اخیر شاهد این مسئله می باشد .

مثل همیشه همانطور که پیش بینی می شد کوتاهی مسئولین امر و ناظر بر بازار باعث شد عده ای از سودجویان اقدام به احتکار و گرانفروشی بکنند و شرایط خرید را برای مردم سخت کنند.

هرچند اداره صنعت ، معدن و تجارت ماهشهر تزریقات ناچیزی در بازار برنج توسط عاملین فروش به قیمت ۲۹ هزار تومان انجام داد ، اما متأسفانه اثری در کاهش قیمت آن نگذاشت و به گفته برخی از شهروندان کمتر از یک ساعت تمام سهمیه برنج فروخته می شد و اینگونه به نظر می رسید که بعضی از فروشندگان اقدام به احتکار برنج می کردند تا در زمان مناسب با قیمت بالاتر بفروش برسانند .

عیسی زاده رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت ماهشهر امروز در مصاحبه ای با فارس اعلام کرد ، که قرار است در روزهای آینده اقدام به توزیع ۲۵ تن برنج در سطح بازار کنند و شهروندان ماهشهری هم فقط باید به واحدهای صنفی ای که با نصب پلاکارد مشخص شده‌اند مراجعه و اقدام به خرید کنند .

وی همچنین تأکید کرد که شهروندان به میزان مورد نیاز، برنج خود را تهیه کنند تا مابقی شهروندان نیز بتوانند برنج مورد نیاز خود را خریداری کنند.

همانگونه که همه شهروندان باید نسبت به این مسئله اهتمام بورزند ، انتظار می رود مسئولین اجرایی و نظارتی بازار هم نسبت به کنترل قیمت اقلام ضروری مردم اهتمام ویژه و نظارت دقیق تری بر عملکرد عاملین فروش خود داشته باشند .