شهرستان بندرماهشهر، وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا را پشت سرگذاشت/ تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به هشدار

پس از ۲ماه پیک بیماری کرونا، شهرستان بندرماهشهر، وضعیت قرمز شیوع این بیماری را پشت سرگذاشت

محسن بیرانوند فرماندار و رییس ستاد کرونا بندرماهشهر و دکتر محمد شنبدی رییس شبکه بهداشت و درمان و دبیر ستاد کرونای این شهرستان در بیانیه ی مشترکی از پایان وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبردادند.

متن بیانیه به این شرح است:
شهروندان محترم شهرستان بندرماهشهر؛ به حول وقوه الهی بعد از دو ماه پیک بیماری و اشغال حداکثری تختهای بیمارستانی ازمبتلایان به کرونا ویروس، شهرستان بندرماهشهر از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت هشدار قرارگرفت.

بدون شک این مهم با همکاری اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی: استفاده از ماسک، عدم خروج غیرضروری از منزل، و تلاش و ایثار زایدالوصف همکاران حوزه سلامت در بیمارستانهای حاجیه معرفی، صنایع پتروشیمی ، امام موسی کاظم ع و راه زینب بندرامام و مرکز بهداشت؛ و از خودگذشتگی مسئولین بیمارستانها، پزشکان و پرستارانی که درشرایطی بسیارسخت و طاقت فرسا، ماهها به مرخصی نرفته و شبانه روز بر بالین بیماران حاضر و به مراقبت بالینی از بیماران شهرستان بندرماهشهر و حتی شهرستانهای همجوار مبتلا به این بیماری بشدت واگیر پرداختند میسر شد.
نیروهای ایثارگر جهادی، مدیریت محترم شهری و مدیران حمایتگر صنایع و مراکز ارائه خدمات سلامت بخش خصوصی همگام و همراه ، از این امواج پرتلاطم به سوی سواحل آرام سلامتی رهسپارشده اند. متأسفانه در این مسیر برخی از شهروندان، همچنین همکار شهیدمان رضاواشنگ را از دست داده و سوگوار این عزیزان هستیم.

اینک ضمن سپاس از این همراهی و همنوایی باشکوه ، از مردم غیورشهرستان خاضعانه استدعا داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال بیماری ، همچنان نقش برجسته خود را ایفاءنمایند.

مدیران صنایع ، مسئولین ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی، این حمایتگران توانمند عرصه سلامت در جهت پشتیبانی، تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانها ، تأمین منابع انسانی (پزشک، پرستار) تلاش مضاعفی را به منصه ظهور برسانند، چرا که در کارزار مبارزه با ویروس در پیک بعدی بایستی با امکانات بیشتر و ارتقاء تختهای بخش ICU مجهزتر و با آمادگی بیشتری عمل نماییم.

بنا به شواهدی که از سایر مناطق کشور دریافت شده است متأسفانه شماری ازاستانهای کشور در وضعیت قرمز هستند و اگر این همراهی مردمی و هماهنگی مدیریتی تداوم نیابد، قرارگرفتن شهرستان در وضعیت قرمز *حتمی* است و بحران مجدد ، مبتلایان بدحال تر و به سوگ نشستن اکثر خانواده ها را شاهد خواهیم بود.

لذا با هدف حمایت از سلامت شهروندان و پشتیبانی و تقدیر از همکاران فداکار کادر درمان که از جان مایه گذاشتند ،حال چند صباحی در کنار خانواده محترمشان در آرامش باشند تا در صورت پیک بعدی بیماری، در شرایط بهتری برای خدمت رسانی به بیماران از آمادگی لازم برخوردار باشند.در پایان مجدداً خواهش و تمنا داریم رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و اجتناب از شرکت در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی خدای نکرده فراموش نگردد.