فاز دوم کارخانه فولاد دزفول راه اندازی شد

فاز دوم کارخانه فولاد روهینا دزفول روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری و با حضور معاون وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور در آیین بهره برداری از فاز دوم فولاد روهینا دزفول گفت: این مجتمع از سال ۹۱ کلنگ زنی و طرح توسعه آن در سال ۹۵ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.
علیرضا شهیدی افزود: این مجتمع ۴۵۰ هزار تن تولید سالانه میلگرد دارد و محصولاتی چون شمش فولاد، سازه کربن و میلگرد کلاف و شاخه‌ای با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه برای این مجتمع ۱۵۰ میلیون دلار معادل سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، اظهارداشت: ماشین آلات این شرکت زیرپوشش شرکت دانیلی ایتالیا از پیشرفته ترین شرکت‌های دنیا می‌باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمین این کارخانه ۳۶۱ هزار و ۸۶۱ مترمربع و آب مصرفی این مجتمع ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال است.

وی افزود: میزان اشتغال این مجتمع در فاز ۲، ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم است.

شهیدی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴۲ واحد تولید میلگرد فولاد در کشور وجود دارد که با افتتاح این مجتمع، تولید میلگرد به ۲۱.۷ میلیون تن در کشور می‌رسد.

وی افزود: ۸۴ واحد تولید شمش در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز دوم فولاد دزفول، تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن می‌رسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۹، تولید شمش فولاد در کشور به ۷.۶ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور گفت: این سازمان ۹۵۰ کیلومتر از کشور را مورد اکتشاف قرار داده که منجر به اکتشافات زیادی شده است.

علی جابریان محمود سرمایه گذار مجتمع فولاد روهینا دزفول نیز گفت: این کارخانه یکی از کارخانجات پیشرفته کشور است که امیدواریم همکاری لازم برای راه اندازی فاز سوم آن صورت گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *