علت فوت کارگر تاسیسات مخازن و ذخیره سازی بندرماهشهر را پزشکی قانونی مشخص می کند

معاون کارگاه شرکت پیمانکاری تهران جنوب از بررسی علت مرگ کارگر پیمانکاری تاسیسات مخازن و ذخیره سازی بندرماهشهر توسط پزشکی قانونی خبر داد.

مهران مشکین فام در گفتگو با خبرنگار خورنا ضمن تسلیت فوت این کارگر اظهار داشت : ساعت ۱۶ روز سه شنبه یکی از کارگران پیمانکار جز شاغل در پروژه مخازن مجیدیه که در سایت این شرکت مشغول به کار بود بی حال شده و به درمانگاه شرکت منتقل می شود اما عملیات احیا توسط بهیار و پرسنل درمانگاه بی نتیجه می ماند و متاسفانه کارگر مذکور فوت می کند.

وی افزود : در حال حاضر نمیتوان با قاطعیت اعلام کرد علت فوت، گرمازدگی، سکته و یا عامل دیگری بوده است و بهمین خاطر علت دقیق فوت پس از انجام معاینات لازم توسط پزشکی قانونی مشخص خواهذ شد.

مشکین فام در ادامه گفت: در قالب پروژه یک حجم مشخص کار جهت اجرا، در اختیار پیمانکار قرار داده شده است و کارفرما در مورد چگونگی انجام و شرایط حضور کارگران اعمال نظری نمی کند و هدف انجام کار در زمان‌ پیش بینی شده است.

معاون کارگاه شرکت تهران جنوب پروژه مخازن مجیدیه، کارکرد کارگران در روزهای تعطیل و خاص را رد نکرد ‌و گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت اجرای این پروژه بزرگ ملی در شرایط کنونی. ازسوی پیمانکار ساعت کارکرد کارگران هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر تعیین شده است و در این میان با توجه به گرمای هوا ۲ساعت و نیم استراحت و الزام عدم انجام کار در ارتفاع در ساعات اوج گرما برای آنان در نظر گرفته است.

وی در پایان گفت: تعطیلی کارگاه ها در شرایط سخت اقتصادی کنونی باعث ایجاد مشکلات معیشتی برای کارگران خواهد شد و قطعا حضور اختیاری کارگران در شرایط مختلف برای مرتفع کردن این دغدغه خواهد بود.