تامین مایحتاج استان ذی قار کشور عراق توسط منطقه آزاد اروند

 در نشست مشترک میان استانداران خوزستان، ذی قار و اروند، اسماعیل زمانی با بیان این مهم که کمک به رفع مشکل کرونا از بُعد انسانی وظیفه ی همگان است، افزود: در همین راستا ما در منطقه آزاد اروند از هیچ کمکی فروگذار  نخواهیم کرد.

زمانی تصریح کرد: با بازگشایی مرز تجاری شلمچه زمینه گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور وجود دارد و با توجه به نزدیکی عراق و ایران، انتظارمان آن است که تجار و بازرگانان عراق محصولات و کالاهای مورد نیازشان را از منطقه آزاد اروند تامین و خریداری کنند.

وی با تأکید بر این نکته که در بازارهای آبادان و خرمشهر ظرفیت تهیه اقلام مورد درخواستی وجود دارد، ادامه داد: تجار و بازرگانان عراقی از طریق اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر می توانند در زمینه برپایی نمایشگاه های مختلف و عرضه محصولات در منطقه ی آزاد اروند و استان ذی قار اقدام کنند.

زمانی این کار  را  کمک به توسعه مبادلات تجاری طرفین دانست و گفت: ما نیز از این موضوع استقبال کرده و همچنین از مردم استان ذی قار دعوت می کنیم در زمینه ورود اتباع عراقی به ویژه گردشگران  استان بصره به منطقه ی آزاد اروند که چند سالی است آغاز شده و با افزایش و استمرار نیز همراه بوده است، به  این منطقه سفر کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اذعان داشت: به طور حتم گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و گردشگری زمینه چرخش سرمایه و رونق کسب و کارها را به دنبال دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس نیاز به دعوت نیس با این وضعیت دلار خودشون میان خوششون نمیاد کسی بره استقبال مریض نشن خوزستانی ها هم که هیچ مشکلی ندارن،ازین آب آشامیدنی،هوای سالم،زندگی مرفه تو منطقه آزاد بذار اوناهم یه چیزی گیرشون بیاد