فرماندارخرمشهربر لزوم اجرای آغاز پروژه توسعه جاده خرمشهر– اهواز از سمت خرمشهر تاکید کرد

محمد حیدری در جلسه ستاد اربعین استان گفت: با توجه به اینکه حجم عظیمی از کاروان‌های راهیان نور و زوار اربعین حسینی از مسیر جاده اهواز – خرمشهر تردد می‌کنند باید کار اجرایی این پروژه  ازسمت خرمشهر آغاز شود.

وی قرار گرفتن خرمشهر را در محدوده منطقه آزاد اروند دلیلی برای آغاز پروژه از سمت این شهرستان به اهواز دانست و افزود: باید این نکته را مدنظر قرار داد که تا گیت‌های منطقه آزاد اروند از خرمشهر تنها محدوده منطقه آزاد اروند است و بخش عمده از جاده خرمشهر بعد از گیت قرار دارد و از طرفی آغاز پروژه از سوی خرمشهرمی‌تواند دستاوردی برای حاکمیت قلمداد شود و ارزش بیشتری دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: در چارچوب تفاهم نامه بین سازمان راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند مقررشده بود الویت فاز اول که ۱۶ کیلومتر بود از خرمشهر شروع شود تا دغدغه های مردم در خصوص تصادفات در این محوردر ایام اربعین بدلیل کم عرض بودن جاده کاهش پیدا کند .

وی افزود: اما ظاهرا این اولویت جابجا شده وقرار است از اهواز به خرمشهر باشد تقاضا دارم در چارچوب الزامات ستاد اربعین و باتوجه به اینکه این مسئله مهم و راهبردی است این پروژه ازسمت خرمشهر به اهوازاجرا شود.

حیدری درخصوص پارکینگ شلمچه گفت: پارکینگ تاکنون در سه فاز در سنوات گذشته انجام شده و درحال حاضر قرارداد آن با پیمانکار منعقد شده ومشکلی نداریم.

فرماندار ویژه خرمشهر خاطرنشان کرد: در پروژه سال ۹۸ که بیش از ۳۲ هکتاردرطرح توسعه پارکینگ اضافه شده بود و پیمانکار مطالباتی در این زمینه دارد اگرمجوز ماده ۲۳ اعمال شود هم مطالبات پیمانکار پرداخت خواهد شد و هم درمدیریت پارکینگ و همچنین نگهداری و روشنایی آن با مشکل مواجه نخواهیم شد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه بهداشت ودرمان گفت: کلینیک بهداشتی درمانی که سالیان سال با مشارکت منطقه آزاد ایجاد شده ولی همچنان با  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف و متوقف مانده است انتظار داریم با همکاری منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی آبادان راه اندازی شود تا مشکل روستاها و اهالی شهرک های مستقر در شلمچه و همچنین زائرین اربعین برطرف شود.

وی بااشاره به همکاری استانهای معین ستاد اربعین گفت: علیرغم اینکه زمین از طرف منطقه آزاد به استانهای معین واگذار شده  تا مجتمع خدماتی رفاهی احداث نمایند اما متاسفانه از این مسئله استقبال نکرده اند.

حیدری ادامه داد: اگر شهرداریهای استانهای معین را در کنار خود نداشته باشیم شهرداری خرمشهر توانایی خدمات رسانی به جمعیت انبوه زائرین اربعین را ندارد.