رئیس آتش نشانی اهواز:

ریزش تراس یک خانه فرسوده در منطقه کوروش اهواز حادثه آفرید + تصاویر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ریزش تراس یک ساختمان فرسوده در کوروش اهواز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خورنا ابراهیم قنبری با بیان این خبر تصریح کرد: بعدازظهر امروز شنبه چهارم مرداد ماه ریزش تراس یک خانه دو طبقه در منطقه کوروش اهواز آتش نشانان را به محل این حادثه کشاند.

وی افزود: این دومین ریزش تراس در چند روز اخیر بخاطر فرسودگی ساختمان است که حادثه اول ۶ مصدوم برجای گذاشت و این حادثه خوشبختانه تلفات جانی و مصدومی به همراه نداشت.

قنبری ادامه داد: قسمت باقیمانده تراس که احتمال ریزش داشت توسط نیروهای آتش نشانی تخریب و ایمن سازی شد.

وی با بیان اینکه قدمت ساختمان تقریباً ۶۰ سال است، اضافه کرد: فرسودگی ساختمان دلیل اصلی ریزش تراس این ساختمان ۲ طبقه بود و صورتجلسه عدم استحکام بنا و نا ایمن بودن آن توسط نیروهای آتش نشانی و در حضور عوامل انتظامی تنظیم و از مالک نیز امضا گرفته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به جلوگیری از ادامه کارکرد ساختمان های پرخطر اشاره کرد و گفت: در روز های اخیر طی جلساتی با شهردار اهواز برگزار شد که برای جلوگیری از ادامه کار ساختمان های نا ایمن شهر تصمیمات جدی گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از ساختمان های بلند و در حال ساخت، مجتمع های تجاری، بازار ها و مراکز اداری، درمانی و مسکونی جزو ساختمان های پرریسک بوده و در صورت بروز حادثه در آن ها جان تعداد زیادی از انسان ها را به خطر می اندازد.

قنبری به جدیت شهردار اهواز و سازمان آتش نشانی برای برخورد با این کارشکنی ها اشاره کرد و افزود: جان همشهریان برای ما عزیز تر از آن است که جلوی فشارهایی که از جوانب مختلف وارد می شود کوتاه بیاییم.

وی با بیان این که مکاتبات برای پلمپ و برخورد قانونی با مالکین ساختمان های پرخطر در حال انجام است، گفت: کارگروهی تخصصی برای کارشناسی و تهیه گزارش های دقیق از وضعیت ساختمان های شهر تشکیل شده که پس از ابلاغ وضعیت از سوی این کارگروه، نتیجه به دادستان محترم برای برخورد قضایی اعلام می گردد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اعلام کرد: کارگروه تخصصی سازمان آتش نشانی در مرحله اول این تحقیقات، در صورت شناسایی این ساختمان ها، به مالک ها دستورات لازم برای اصلاح ایمنی ساختمان را ابلاغ کرده و در مرحله بعد نام این ساختمان ها را به صورت عمومی اعلام می کند و در نهایت در صورت اصلاح نشدن موارد ایمنی ساختمان، دستور لازم از سوی دادستانی محترم برای برخورد قضایی گرفته می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جدیت در اعمال قانون در این بناهای ناایمن، با توجه به کمبودهای سازمان آتش نشانی و ریسک بالای حادثه، قطعی بوده و در این راستا نیز شهردار اهواز به هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نکرده و با کمک دادستانی محترم شهر برای اصلاح این بستر ناایمن اقدام خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *