عزم جدی مسئولان‌ برای تکمیل و بهره برداری از پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر عج بهبهان

خبرگزاری خورنا | پدرام کسایی: پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر عج بهبهان با قدمتی ۳۰ ساله به یکی از آرزوهای مردم این شهر تبدیل شده است.

با توجه به مراجعه بسیار زیاد بیماران شهرها و استان های مجاور به مراکز درمانی بهبهان، نیاز جدی به بیمارستان نوساز در بهبهان بیش از پیش محسوس است و همین امر موجب شده که تکمیل بیمارستان حضرت ولی عصر عج به یکی از اولویت اصلی مدیران و مسئولین محلی و استانی تبدیل شود.

امروز جمعه سوم مردادماه دکتر ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بهمراه نماینده مردم شهرستان بهبهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان طی بازدید از این بیمارستان در جلسه با مشاور و پیمانکار ضمن بیان رفع مشکلات مالی طرح و نگاه مساعد وزارت بهداشت به تکمیل این پروژه خواستار سرعت بخشی جدی و تکمیل آن طی کوتاه ترین زمان ممکن شد.

دکتر ابول نژادیان در پایان بازدید از بیمارستان حضرت ولی عصر عج در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری خورنا گفت:

خدا را شکر می کنم که امروز توفیق شد در خدمت نماینده محترم جناب آقای مظلومی، فرماندار محترم جناب آقای زمانی و آقای دکتر شاکری نژاد بازدیدی از پروژه ی بیمارستان ولی عصر بهبهان داشته باشیم و در جلسه جمع بندی پس از بازدید یک جدول گانت برای زمابندی تا افتتاح بلوک b و c طراحی و تصویب شد.

مسائل مختلفی در جلسه دیده شده که یک سری تعهدات در حوزه اختیارات دانشکده علوم پزشکی بهبهان به عنوان بهره بردار و یکسری اقدامات را دانشگاه جندش شاپور بعنوان کارفرما بر عهده دارند.

سازمان های مختلف شهرستان نظیر ادارات گاز، آب ، شهرداری و برق نیز انشاالله با هماهنگی که با اقای شده به کمک ما خواهند آمد تا ما بتوانیم این پروژه را در اسرع وقت و در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم.

در بلوک های bوc در حال حاضر حدودا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و الان تونل حامل انرژی در حال انجام است که امیدواریم در پایان مرداد ماه بتوانیم این تونل را به بهره داری برسانیم.

در بلوک a و آمفی تئاتر هم کار در حال انجام است و پیشرفتی حدودا ۴۰ تا ۵۰ درصد دارند که بعد از راه اندازی بلوک bوc امیدواریم بتوانیم با تمرکز بیشتری این بلوک را به اتمام برسانیم.

دکتر ابول نرادیان در ادامه در پاسخ بهدسوال خبرنگار خورنا در خصوص تشریخ آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت:

وضعیت کرونا در استان هم کاملا روند کاهشی را شاهد هستیم و آمارهای امروز هم که الان بدست من رسید، امروز ۸۲ بیمار بستری را در بیمارستان های استان داشته ایم.

با توجه به کاهش موارد بستری دستور دادیم بیمارستان چهارم اهواز را هم بیمار جدید کرونا را دیگر پذیرش نکنند و انها را به بیمارستان های دیگر اهواز منتقل کنند و انشاالله بتوانیم با این کار تعداد بیمارستان های سبز مان رو بیشتر بکنیم.

الان در بهبهان بیمارستان تامین اجتماعی اخرین آماری که داریم ۳ بیمار بستری دارد و بیمار جدید هم پذیرش نمی شود و همه بیماران کرونا در یک یا دو بخش بیمارستان شهید زاده ارائه خدمات می شوند که امیدواریم روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

اما این امر مستلزم همراهی و همکاری  مردم عزیز است و اگر ما توانستیم این روند افزایشی که ابتدای تیرماه تا پانزدهم تیرماه وجود داشت را مدیریت کرده و این روند را تثبیت کنیم و از پانزدهم تیرماه به بعد به سمت کاهشی ببریم این نبود مگر با همراهی و همکاری مردم که با استفاده خوب و موثری که از ماسک داشته اند. در حال حاضر در استان آمار استفاده از ماسک حدودا ۶۸ درصد گزارش شده که امیدواریم این روند با همکاری مردم عزیز افزایش یابد و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات بتوانیم از این دوران سخت با موفقیت عبور بکنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تولید و توزیع ماسک ارزان قیمت در خوزستان نیز گفت:

متولی تامین پارچه و مواد اولیه ماسک سازمان معدن و تجارت است و در جلسه ای که دو شب قبل در دفتر خودم برگزار شده بود با تقسیم کاری که بین سازمان های مختلف انجام شد، قرار شد سازمان صمت پشتیبانی همه جانبه از کارخانه های اتوماتیک تولید ماسک و حتی کارخانه هایی که بصورت دستی این کار را انجام میدهند را داشته باشند.
در توزیع ماسک هم، از روز شنبه یک سری از داروخانه های منتخب استان را معرفی کرده که ماسک را با نرخ هزار و چهارصد تومان عرضه خواهند کرد؛ که تعداد این داروخانه ها هم تقریبا یک سوم داروخانه های استان است ،دو سوم داروخانه های دیگر هم درواقع با توجه به کمبودی که دارند اجازه خواهند داشت از منابع دیگر ماسک را وارد کنند و ۱۰ درصد روی فاکتورشان بعنوان سود لحاظ کنند.

این در شرایطی است که ما در استان کمبود ماسک را داریم. در حال حاضر تولید ماسک ما در استان تقریبا دویست هزار در روز است و این آمار کمی است، که با پیگیری های صورت گرفته و سرمایه گذاری انجام شده این عدد تا ۱۰ روز آینده به پانصد هزار خواهد رسید، کهدماهم به تبع ان تعداد داروخانه های توزیع کننده ماسک ارزان را بیشتر خواهیم کرد.

در شهر بهبهان هم یک کارگاه تولیدی ماسک در شهرک صنعتی فعالیت دارد که روزانه حدود ۷۰ هزار ماسک تولید می کند که حمایت از این کارگاه را هم در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم نیاز شهر بهبهان و شهرهای اطرافش رو تامین کند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پروتکل های جدید بیماریابی و کاهش بیماریابی گفت:

براساس پروتکل جدید وزارت بهداشت ک ابلاغ شده ما از اعضا خانواده بیماران فقط افرادی که علامت دار بوده و یا افراد بالای ۵۰ سال و یا دارای بیماری زمینه ای  و زنان باردار نمونه گیری انجام خواهد شد و به همین علت آمار دستخوش تغییر شده؛ اما چگالی تست بالا نرفته و این نکته مهمی است.

زمانی که ما تا چهار هزار تست را در استان انجام می دادیم چگالی تست مان بین ۳۰ تا ۳۷ در صد بالا می رفت  و الان هم علی رغم اینکه تست ها کاهش پیدا کرده چگالی تغییر نکرده و همین امروز هم عددی که دارم ۲۷ درصد چگالی تست هایمان بوده است.

البته یک ازمایشگاه رفرانس داریم که بیماران بستری را به آنجا ارجاع می دهیم، و یک ازمایشگاه دیگر نیز وجود دارد که بیماران سرپایی رو به آنجا ارجاع می دهیم.

در ازمایشگاه رفرانس که مخصوص بیماران بستری است چگالی بالاتر از ۴۵ درصد است، ولی آمار  ۲۷ درصد امروز مربوط به آزمایشگاه بیماران سرپایی بوده است.

مجموع بیماران مثبت امروز استان خوزستان حدودا ۲۰۰ نفر بوده که ۸۲ نفر آن ها در بیمارستان ها بستری شده اند.

توصیه من به هم استانی های عزیز استفاده از ماسک مخصوصا در جاهای سرپوشیده و فضاهای سربسته، پرهیز از حضور در اجتماعات مثل مراسم عروسی، عزا و دید و بازدیدهای خانوادگی و توصیه به شستن مکرر دست هاست که می بایست جزو اولویت موارد بهداشتی مردم عزیز باشد.