پشت پرده احداث میدان میوه و تره بار جدید در بندرماهشهر/ شهد شیرین میوه ها سهم افراد پرنفوذ؛ گره ترافیکی سهم کارکنان پتروشیمی!/ خلق بحران جدید با تصویب مسئولان!

خورنا- محسن بیراوند که بر اساس شنیده های موثق روزهای پایانی مدیریت خود در فرمانداری بندرماهشهر را سپری میکند، در گفتگو با رسانه ها از ضرورت احداث بازار بزرگ میدان میوه و تره بار گفته و اظهار کرده: تاسیس میدان تره بار جزء نیاز های اساسی نه تنها شهرستان بندر ماهشهر بلکه سایر مناطق پیرامونی آن همچون هندیجان، رامشیر، امیدیه و شادگان با توجه به جمعیت بسیار بالای این مناطق بشمار میرود که با مشارکت بخش خصوصی و همکاری دستگاههای ذی ربط پس از سیر مراحل قانونی آن در سال جاری به اجرا در خواهد آمد.

اما اصل ماجرا چیست؟

بر اساس اطلاعات و تحقیقات خورنا، قرار است میدان میوه و تره بار جدید بندرماهشهر در محل فعلی شرکت نامی نوش که در جاده بندرماهشهر به سربندر قرار دارد، ایجاد شود.

این جاده محل تردد روزانه هزاران نفر از کارکنان صنعت پتروشیمی است که قصد دارند به محل کار خود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حاضر شوند.

بحران اول اینکه این جاده در حال حاضر به عنوان پرتردد ترین جاده بین شهری استان شناخته میشود و افزودن بار ترافیکی جدید خودروهای تره بار و مشتریان احتمالی این میدان، یک خطای استراتژیک است که هم آمار تصادفات را بالا خواهد برد و هم مسیر تردد کارکنان صنعت پتروشیمی دچار مشکل خواهد شد.

پر واضح است که زمان تردد خودروهای تره باری و مشتریان آنها در ساعات ابتدایی روز است و تلاقی آن با ساعت تردد کارکنان شیفت صبح و روزکار صنعت پتروشیمی، میتوانند بحران آفرین باشد. بحرانی که در سالهای اخیر در ورودی محور اهواز به سمت بندر امام و ترافیک های سنگین چندین ساعته خودروهای حمل بار مشاهده شد و ماه ها شهرستان را با بحران های جدید مواجه کرد.

از دیگر مشکلات این طرح، عدم وجود پل دوربرگردان در این مسیر است و مشتریان این میدان تره بار باید کیلومترها طی کنند تا از میدان پلیس راه بندرامام بتوانند به سمت شهرشان‌ برگردند. همچنین دسترسی برای شهرهای اطراف و حتی شهروندان بندرامام هم به سختی انجام پذیر خواهد بود.

ایجاد یک بحران مصنوعی برای شهرستان احتمالا مسئولان را در آینده مجبور خواهد کرد ده ها میلیارد از بودجه شهر را صرف ایجاد پل روگذر اختصاصی برای این میدان کنند. اما چرا باید میلیاردها تومان پول از بودجه شهر صرف احداث پل برای یک میدان تره بار خصوصی با مالکیت شخصی شود ؟ بندرماهشهر پر از بحران و مشکل است.

با پیگیری های بیشتر خورنا مشخص شد که مالکیت زمین شرکت نامی نوش، از اقوام یک زوج هستند که هر دو از مسئولان محلی بندرماهشهر هستند. آنها قصد دارند با حمایت و شراکت اقوامشان که هر دو مسئول هستند و کمک فرماندار با تغییر کاربری زمین از صنعتی به تجاری مال هنگفتی را به جیب بزنند و با حمایت هایی از بودجه شورای راهبردی زیرساخت این مرکز را ایجاد کنند، آن هم دقیقا خلاف منافع شهر و در راستای ایجاد یک بحران! چرا بودجه شورای راهبردی باید صرف توسعه زیرساخت یک مرکز تجاری خصوصی شود که در بحران زا بودن آن‌ شکی نیست؟

هرچند فرماندار اظهار کرده که این طرح ها توسط کارشناسان و مسئولین مرتبط و متخصصین تصویب شده اما معلوم نیست این متخصصان و کارشناسان در ازای چه چیزی به چنین طرح بی اساسی رای مثبت داده اند؟

پیش تر احداث یک میدان میوه و تره بار خصوصی در اهواز موجب خلق بحرانهای بسیار بزرگ برای غرفه داران میدان میوه و تره بار قدیمی اهواز شده بود به نحوی که نماینده ولی فقیه در استان و دادستان استان وارد ماجرا شدند و بحران همچنان ادامه دارد.

امید است نماینده مردم در مجلس، دادستان شهرستان و سایر نهادهای نظارتی با پیگیری این موضوع مانع ایجاد یک بحران جدید برای شهرستان و سوءاستفاده برخی مسئولین محلی از پست و مقامشان شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس بگو آخه شما کی به فکر مردم بودین