مشکلات کارخانه سیمان اندیمشک رفع می شود

خورنا_ به گزارش خبرگزاری خورنا از اندیمشک، نشست بررسی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اندیمشک به میزبانی سالن جلسات سد کرخه این شهرستان و با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد.

فریدون حسنوند در این نشست با اشاره به توقف عملیات اجرایی کارخانه سیمان شهرستان اندیمشک، اظهار کرد: پیشرفت عملیات اجرایی این طرح ۵۰ درصد بوده ولی تاکنون این طرح به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات این طرح و اهمیت بهره برداری از کارخانه سیمان اندیمشک، گفت: موانع اجرایی این طرح برداشته شده است و تلاش داریم با هماهنگی و پیگیری های انجام شده کارخانه سیمان اندیمشک را در کم ترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال و تقویت طرح های مختلف را یک نیاز و موصوع مهم و ضروری دانست و افزود: با برنامه ریزی مناسب می توانیم بیش از یک هزار فرصت شغلی در حوزه فعالیت بازار، اصناف و مشاغل خانگی اندیمشک ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ایجاد شهرک های معدنی در شهرستان، خاطر نشان کرد: این طرح در ۵ هزار هکتار و با متولی خاص و نظارت قانونی در شهرستان قابلیت اجرا دارد و با اجرای آن یک فرصت مناسب و برابر برای جوانان اندیمشک فراهم می شود.

حسنوند با بیان این که بندر خشک اندیمشک، کلیه موضوعات در صنعت و تجارت را به عنوان یک دغدغه مهم در رونق تجاری استان خوزستان مرتفع می سازد، گفت: با اجرای طرح بندر خشک اندیمشک روند دپو، صادرات، واردات و ثبت کالا و سفارش در استان خوزستان تقویت می شود و به همین جهت تسریع در اجرای این طرح اهمیت دارد.

وی با اشاره به دسترسی مناسب اندیمشک به مسیرهای ریلی و جاده ای و فاصله نزدیک این شهر با فرودگاه، گفت: اندیمشک یک شهر خدماتی بوده و از لحاظ جغرافیایی و طبیعی ظرفیت گسترده ای در حوزه سرمایه گذاری دارد و به همین جهت برای توسعه این شهرستان نیازمند تلاش و برنامه ریزی مناسب هستیم.

حسنوند با بیان این که برای توسعه کشاورزی شهرستان اندیمشک نیازمند تدوین یک برنامه علمی و کارشناسی شده پنج ساله هستیم، خاطر نشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری بخش تعاون روستایی و صنایع تبدیلی در مقایسه با میزان محصولات تولید محصولات کشاورزی این شهرستان ناچیز بوده و برای توسعه و تقویت این خدمات باید اقدامات لازم را به اجرا برسانیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور رودخانه های دز و کرخه از این شهرستان، با بیان این که طرح های اقتصادی و صنعتی اندیمشک نباید با کمبود آب مواجه شوند، ادامه داد: طرح شیلات اندیمشک امکان اشتغال ۱۲۰ نفر را دارد و هم چنین در حوزه پرورش ماهی در قفس نیز می توان از ظرفیت های آبی اندیمشک برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

وی با اشاره به تلاش کشاورزان اندیمشک و نقش و جایگاه این شهرستان در حوزه تولیدات کشاورزی و هم چنین اهمیت استفاده از ظرفیت و توان نخبگان برای توسعه اقتصادی شهرستان، گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی این شهرستان، افزایش سهم اندیمشک از طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقام معظم رهبری افزایش یابد تا مسیر توسعه این شهرستان بیش از گذسته تقویت شود.

حسنوند با بیان این که در طرح آمایش سرزمینی نیز اندیمشک قطب کشاورزی معرفی شده است، عنوان کرد:  تاکنون چند کارگروه در شهرستان اندیمشک برای تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری، رفع موانع و ارائه پیشنهاد راه‌کارهای فنی و اجرایی خدمات این حوزه در اندیمشک تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *