مجوز تولید یک میلیون تن فولاد برای اندیمشک صادر شد

به گزارش خبرگزاری خورنا از اندیمشک، نشست بررسی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اندیمشک به میزبانی سالن جلسات سد کرخه این شهرستان و با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد.

امیر حسین نظری در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی و نقش آن ها در توسعه اقتصادی و خودکفایی ملی، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه صنایع کشاورزی استان خوزستان ضروری است.

وی با بیان این که شهرستان اندیمشک و استان خوزستان در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی دارای ظرفیت و استعداد خاصی هستند، گفت:  عملیات اجرایی سردخانه ۲۰۰ تنی شهرستان اندیمشک آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان ادامه داد: هم چنین دو سردخانه ۱۰۰ و ۲۰۰ تنی نیز در شهرستان اندیمشک در حال فعالیت بوده و این شهرستان نقش مهمی در تولید و چرخه اقتصادی استان خوزستان دارد.

وی با اشاره به اهمیت صادرات و واردات محموله‌های کانتینری در استان خوزستان و نقش این حوزه در رونق اقتصادی و تامین نیازهای واحدهای مختلف تولیدی و اقتصادی کشور، افزود: اجرای بندر خشک اندیمشک، سهم استان خوزستان در حوزه ترخیص محموله‌های کانتینری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

نظری با بیان این که اجرای طرح بندر خشک یک طرح مهم برای توسعه اقتصادی استان خوزستان بوده و از اجرای آن حمایت می شود، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح بندر خشک اندیمشک حمل محموله‌های کانتینری از  بندر امام خمینی(ره) تسهیل می شود.

وی با اشاره به تلاش های نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و هم چنین پیگیری مسئولان استانی و محلی در تکمیل و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی مختلف، افزود: برای اجرای طرح های فولاد و پتروشیمی اندیمشک نیز مجوزات لازم اخذ و صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان با بیان این که مجوز تولید یک میلیون تن فولاد برای اندیمشک صادر شده است، عنوات کرد: با اجرای این طرح بیش از یک هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود که این موضوع پیشرفت صنعتی اندیمشک را سرعت می بخشد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *