مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:

سازمان آب و برق خوزستان مکلف به تخلیه زهکش WMD است/ضرورت نظارت فرمانداران دشت آزادگان و هویزه بر الگوی کشت

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با تاکید بر جلوگیری از آبگرفتگی ناشی از زهاب کشت تابستانه در روستاهای بخش سه و چهار دشت‌آزادگان و هویزه گفت: سازمان آب و برق استان مکلف به تخلیه زهکش WMD است.

به گزارش خورنا امید بن‌عباس امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه ۹۹ در نشست بررسی وضعیت زهکش WMD اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آبگرفتگی برخی روستاهای دشت آزادگان و هویزه تصمیم گرفته شد در وهله نخست میزان کشت صورت گرفته در منطقه بررسی شود لذا جهاد کشاورزی گزارشی از کشت انجام شده را به ما ارایه دهد و اعلام کنند کشت صورت گرفته به چه میزان و برای چه محصولاتی بوده است و آیا منطبق با الگوی کشت مصوب شده در شورای کشاورزی استان است یا خیر.

وی کشت بیشتر از میزان تصویب شده را زیر پا گذاشتن مصوبه شورای کشاورزی خواند و گفت: فرمانداران این دو شهرستان مکلفند میزان کشتی که به دستور استاندار به تصویب رسیده را در منطقه پیاده سازی کنند و بر آن نظارت داشته ‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل نشدن کانال زهکش WMD بیان کرد: از آنجایی که بلاتکلیفی این پروژه به هر دلیلی موجب ایجاد مشکل برای مردم منطقه شده است لذا سازمان آب و برق باید گزارش فنی کاملی از وضعیت کانال و موانع و مشکلاتی که بر سر راه تکمیل آن وجود دارد به ما ارایه دهد.

بن‌عباس در پایان بیان کرد: نکته دیگر این که سازمان آب و برق استان مکلف به تخلیه کانال است بدین منظور ضرورت دارد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از سامان آب و برق استان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاونان فرمانداری‌های دشت‌آزادگان و هویزه تشکیل شود و به منظور برون رفت از مشکل فعلی، نقاط بازگشایی کانال WMD به رودخانه برای تخلیه زهاب در یک بازه زمانی معین، مشخص شود.