رییس مرکز بهداشت بندرماهشهر:

برخی از روستاهای بندرماهشهر از آب شرب خام استفاده می‌کنند/ مطلوبیت میکروبی آب شهرستان در بهار ۹۹ کاهش داشته است

رییس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر گفت: سه روستای شهرستان بندرماهشهر از آب خام استفاده می کنند که این موضوع سلامت شهرستان را به خطر انداخته است.

به گزارش خورنا، رییس مرکز بهداشت علی نوری در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: خط قرمز در سلامت آب بحث میکروبی آن است. حتی یک درصد عدم مطلوبیت آن نیز مورد قبول نیست؛ چه برسد که در بندرامام ۲۰ درصد و در بندرماهشهر حدود ۱۴ درصد در بهار امسال نسبت به بهار ۹۸ عدم مطلوبیت داشتیم.

علی نوری ادامه داد: در بررسی شاخص ها، دربهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ در تمام مناطق شهرستان مطلوبیت میکروبی آب کاهش داشته است. قطعی های مکرر در کیفیت میکروبی آب تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: در بهار سال جاری نسبت به بهار سال ۹۸، با توجه به قطعی های مکرر و ترس مسئولین آبفا بندرماهشهر، کلر زنی را افزایش دادند که باز هم به نتیجه مطلوب نرسیدند.

نوری در خصوص سگ های ولگرد که این روزها شکایت شهروندان را به دنبال داشته گفت: در بهار ۹۹ هیچگونه اتلافی نداشتیم که همین امر باعث افزایش شکایات شده است و این موضوع هیچ وقت ساماندهی نشد.

نوری افزود: این موضوع یک معضل تهدید کننده سلامت مردم می باشد و شکایت های بسیاری نیز به همراه داشته ولی همچنان بی نتیجه باقی مانده و در سه ماهه اول سال جاری هیچگونه اتلافی صورت نپذیرفته است.

نوری در پایان تصریح کرد: روستای رحیم آباد، خلافیات و حماد چندین سال است که از آب خام استفاده می کنند و آب مورد استفاده در این روستاها هیچگونه کلر زنی ندارد. این موضوع سلامت شهرستان را به شدت تهدید می کند.